Abstrakt
Głównym tematem artykułu jest zastosowanie narzędzi marketingowych w praktyce nauczycielskiej oraz znaczenie kreowania wizerunku nauczyciela dla osiąganych efektów dydaktycznych. Liczne odniesienia do dotychczasowych analiz tego tematu mają stanowić syntezę wniosków innych dydaktyków. Różne aspekty nauczania zostały zaprezentowane z perspektywy marketingu oświatowego. Zwieńczeniem rozważań jest podanie dobrych praktyk promujących czytelnictwo wśród uczniów.
Bibliografia
Adamczewska Izabella. 2012. „Pisarz w mediach masowych, czyli autentyzm jako literacki chwyt (auto)promocyjny”. Teksty Drugie 6. 300–313.
Zobacz w Google Scholar
Antonik Dominik. 2012. „Autor jako marka”. Teksty Drugie 6. 62–76.
Zobacz w Google Scholar
Ciecielska‑Kruczek Renata. 2015. Projekty wspierające rozwój czytelnictwa w Polsce i na świecie. W: Czytelnictwo w dobie informacji cyfrowej: rozwój, bariery, technologie. Maja Wojciechowska (red.). Warszawa. 25–35.
Zobacz w Google Scholar
Jankowski Dzierżymir. .2001. Edukacja kulturalna. W: Edukacja wobec zmiany. Toruń. 8–23.
Zobacz w Google Scholar
Bennett Tom. 2010. The behaviour guru: behaviour management solutions for teachers. New York.
Zobacz w Google Scholar
Gawrecki Lechosław. 2008. Marketing w oświacie. W: Menedżer i kreator edukacji. Czesław Plewka, Henryk Bednarczyk (red.). Radom. 161–180.
Zobacz w Google Scholar
Gis Anita. 2021. Poza lekturą szkolną. W: Nauczyciel–uczeń w przestrzeniach życia i edukacji – dobre praktyki. Anna Borzęcka, Agnieszka Twaróg‑Kanus (red.). Toruń. 121–152.
Zobacz w Google Scholar
Hall Hanna. 2007. Marketing w szkolnictwie. Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Ippoldt Lidia. 2017. „Czy dziecko XXI wieku ma szansę być aktywnym czytelnikiem?”. Hejnał Oświatowy 1(159). 5–6.
Zobacz w Google Scholar
Karkut Dorota. 2016. Rodzice i nauczyciele zapraszają do świata książki – o rozwijaniu zainteresowań i postaw czytelniczych dzieci i młodzieży. W: Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki. Ewa Jaskółowa, Danuta Krzyżyk, Bernadeta Niesporek‑Szamburska, Małgorzata Wójcik‑Dudek (red.). T. 2. Katowice. 57–70.
Zobacz w Google Scholar
Knapik Paulina. 2017. „Czytanie jest pasją i kluczem do mądrości”. Hejnał oświatowy 1(159). 6–8.
Zobacz w Google Scholar
Kocór Maria. 2014. Nauczyciel wobec reformy – reforma wobec nauczyciela. W: Edukacja jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce. Kazimierz Denek, Aleksandra Kamińska, Piotr Oleśniewicz (red.). Sosnowiec. 49–64.
Zobacz w Google Scholar
Kopacz Agnieszka. 2015. Co zrobić, by uczniowie czytali? Refleksje polimedialnej polonistki. W: Czytelnictwo w dobie informacji cyfrowej. Rozwój, bariery, technologie. Maja Wojciechowska (red.). Gdańsk. 102–113.
Zobacz w Google Scholar
Kościelniak Marek. 2014. Kompetencje nauczycielskie związane z troską o motywację uczenia się uczniów/studentów w ramach paradygmatu humanistycznego w realnym i wirtualnym środowisku uczenia się. W: Edukacja jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce. Kazimierz Denek, Aleksandra Kamińska, Piotr Oleśniewicz (red.). Sosnowiec. 135–148.
Zobacz w Google Scholar
Łuszczykiewicz Piotr. 2016. Wykładowca medialny czy umedialniony?. W: Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki. T. 2. Katowice. 213–222.
Zobacz w Google Scholar
Maryl Maciej. 2012. „Kim jest pisarz (w Internecie)?”. Teksty Drugie 6. 77–100.
Zobacz w Google Scholar
Musiał Emilia. 2014. Jaki nauczyciel w e‑szkole?. W: Edukacja jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce. Kazimierz Denek, Aleksandra Kamińska, Piotr Oleśniewicz (red.). Sosnowiec. 161–174.
Zobacz w Google Scholar
Neckar‑Ilnicka Teresa. 2014. Dziecko w roli konsumenta. Dylematy pedagoga. W: Edukacja jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce. Kazimierz Denek, Aleksandra Kamińska, Piotr Oleśniewicz (red.). Sosnowiec. 329–340.
Zobacz w Google Scholar
Papaj Wojciech. 2017. „Przerabiać, omawiać czy słuchać – o strategii pracy z lekturą (nie tylko obowiązkową)”. Hejnał Oświatowy 1(159). 13–16.
Zobacz w Google Scholar
Pietrzyk Sylwester. 2021. Nauczyciel menadżerem/liderem. W: Nauczyciel–uczeń w przestrzeniach życia i edukacji – dobre praktyki. Anna Borzęcka, Agnieszka Twaróg‑Kanus (red.). Toruń. 13–28
Zobacz w Google Scholar
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.
Prawa autorskie (c) 2024 Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia de Cultura