Call for Papers (2025)
2024-06-04
Planowane numery czasopisma w 2025 roku:
- Przemoc mediów - przemoc w mediach (nabór tekstów do 10.12.2024 r.)
Call for Papers (2024)
2023-09-05
Planowane numery czasopisma w 2024 roku:
- Kultura bluesa. Wymiary, sceny, reprezentacje (numer opublikowany)
- Kompetencje cyfrowe i sztuczna inteligencja we współczesnej humanistyce i badaniach społecznych (numer opublikowany)
- Audialność: kultura, media i narracje audialne (numer opublikowany)
- Queerowanie cyber- i popkultury. Nowe kultury sprzeciwu, oporu i kontestacji (zakończono nabór tekstów)
Call for Papers (2023)
2022-09-15
Numery czasopisma opublikowane w 2023 roku:
- „Studia de Cultura” 15.1 (2023): Współczesne kulturoznawstwo medialne – nowe strategie i pola badawcze
- „Studia de Cultura” 15.2 (2023): Współczesne praktyki czytania, animacji i współtworzenia kultury czytelniczej
- „Studia de Cultura” 15.3 (2023): Edukacja 4.0 a teatr współczesny. Media, strategie i twórcy
- „Studia de Cultura” 15.4 (2023): Języki, gatunki i przestrzenie artystyczne w kulturze muzyki metalowej
Call for Papers (2022)
2021-12-29
Tomy opublikowane w 2022 roku:
- „Studia de Cultura” 14.1 (2022): Cyberkultura 3.0: Media. Edukacja. Prawo
- „Studia de Cultura” 14.2 (2022): Człowiek i technologia: aspekty cyberkulturowe, komunikacyjne i prawne
- „Studia de Cultura” 14.3 (2022): Metal Music Studies in Central and Eastern Europe. Subject Areas, Research Methods and Perspectives
- „Studia de Cultura” 14.4 (2022): Edukacja medialna 4.0. Między technokulturą, cyberpsychologią a medialnym kulturoznawstwem i medialną pedagogiką. Strategie – praktyki – instytucje
Otwarty nabór tekstów do działu "Varia" (2024-2025)
2021-12-29
Zapraszamy do regularnego nadsyłania następujących tekstów:
- artykułów recenzyjnych (tj. artykułów naukowych – podlegających recenzji – zawierających krytyczną analizę i ocenę publikacji naukowej, dzieła literackiego lub dzieła sztuki);
- sprawozdań z wydarzeń naukowych (seminariów, sympozjów, konferencji etc.), szczególnie zagranicznych (organizowanych w trybie offline/online);
- wywiadów (tematycznie wpisujących się w problematykę konkretnego tomu, np. wywiady z artystami/artystkami wizualnymi, przedstawicielami/przedstawicielkami sektora mediów, kultury i sztuki);
- nienaukowych recenzji wybranych publikacji wpisujących się w koncepcję danego numeru czasopisma (niepodlegających procesowi recenzji).