Marketing tools in building students’ reading motivation
PDF (Język Polski)

Keywords

education
good practices
school reading
promotion of reading
educational marketing edukacja
dobre praktyki
lektury szkolne
promocja czytelnictwa
marketing oświatowy

How to Cite

Dudzik, M. (2023). Marketing tools in building students’ reading motivation. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia De Cultura, 15(2), 131–140. https://doi.org/10.24917/20837275.15.2.10

Abstract

The main topic of the article is the use of marketing tools in school practice and meaning of teacher’s image for teaching effects. Different aspects of teaching are presented from the perspective of educational marketing. The most important conclusion is the need for the presentation of good practices promoting reading among students.

https://doi.org/10.24917/20837275.15.2.10
PDF (Język Polski)

References

Adamczewska Izabella. 2012. „Pisarz w mediach masowych, czyli autentyzm jako literacki chwyt (auto)promocyjny”. Teksty Drugie 6. 300–313.
View in Google Scholar

Antonik Dominik. 2012. „Autor jako marka”. Teksty Drugie 6. 62–76.
View in Google Scholar

Ciecielska‑Kruczek Renata. 2015. Projekty wspierające rozwój czytelnictwa w Polsce i na świecie. W: Czytelnictwo w dobie informacji cyfrowej: rozwój, bariery, technologie. Maja Wojciechowska (red.). Warszawa. 25–35.
View in Google Scholar

Jankowski Dzierżymir. .2001. Edukacja kulturalna. W: Edukacja wobec zmiany. Toruń. 8–23.
View in Google Scholar

Bennett Tom. 2010. The behaviour guru: behaviour management solutions for teachers. New York.
View in Google Scholar

Gawrecki Lechosław. 2008. Marketing w oświacie. W: Menedżer i kreator edukacji. Czesław Plewka, Henryk Bednarczyk (red.). Radom. 161–180.
View in Google Scholar

Gis Anita. 2021. Poza lekturą szkolną. W: Nauczyciel–uczeń w przestrzeniach życia i edukacji – dobre praktyki. Anna Borzęcka, Agnieszka Twaróg‑Kanus (red.). Toruń. 121–152.
View in Google Scholar

Hall Hanna. 2007. Marketing w szkolnictwie. Warszawa.
View in Google Scholar

Ippoldt Lidia. 2017. „Czy dziecko XXI wieku ma szansę być aktywnym czytelnikiem?”. Hejnał Oświatowy 1(159). 5–6.
View in Google Scholar

Karkut Dorota. 2016. Rodzice i nauczyciele zapraszają do świata książki – o rozwijaniu zainteresowań i postaw czytelniczych dzieci i młodzieży. W: Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki. Ewa Jaskółowa, Danuta Krzyżyk, Bernadeta Niesporek‑Szamburska, Małgorzata Wójcik‑Dudek (red.). T. 2. Katowice. 57–70.
View in Google Scholar

Knapik Paulina. 2017. „Czytanie jest pasją i kluczem do mądrości”. Hejnał oświatowy 1(159). 6–8.
View in Google Scholar

Kocór Maria. 2014. Nauczyciel wobec reformy – reforma wobec nauczyciela. W: Edukacja jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce. Kazimierz Denek, Aleksandra Kamińska, Piotr Oleśniewicz (red.). Sosnowiec. 49–64.
View in Google Scholar

Kopacz Agnieszka. 2015. Co zrobić, by uczniowie czytali? Refleksje polimedialnej polonistki. W: Czytelnictwo w dobie informacji cyfrowej. Rozwój, bariery, technologie. Maja Wojciechowska (red.). Gdańsk. 102–113.
View in Google Scholar

Kościelniak Marek. 2014. Kompetencje nauczycielskie związane z troską o motywację uczenia się uczniów/studentów w ramach paradygmatu humanistycznego w realnym i wirtualnym środowisku uczenia się. W: Edukacja jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce. Kazimierz Denek, Aleksandra Kamińska, Piotr Oleśniewicz (red.). Sosnowiec. 135–148.
View in Google Scholar

Łuszczykiewicz Piotr. 2016. Wykładowca medialny czy umedialniony?. W: Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki. T. 2. Katowice. 213–222.
View in Google Scholar

Maryl Maciej. 2012. „Kim jest pisarz (w Internecie)?”. Teksty Drugie 6. 77–100.
View in Google Scholar

Musiał Emilia. 2014. Jaki nauczyciel w e‑szkole?. W: Edukacja jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce. Kazimierz Denek, Aleksandra Kamińska, Piotr Oleśniewicz (red.). Sosnowiec. 161–174.
View in Google Scholar

Neckar‑Ilnicka Teresa. 2014. Dziecko w roli konsumenta. Dylematy pedagoga. W: Edukacja jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce. Kazimierz Denek, Aleksandra Kamińska, Piotr Oleśniewicz (red.). Sosnowiec. 329–340.
View in Google Scholar

Papaj Wojciech. 2017. „Przerabiać, omawiać czy słuchać – o strategii pracy z lekturą (nie tylko obowiązkową)”. Hejnał Oświatowy 1(159). 13–16.
View in Google Scholar

Pietrzyk Sylwester. 2021. Nauczyciel menadżerem/liderem. W: Nauczyciel–uczeń w przestrzeniach życia i edukacji – dobre praktyki. Anna Borzęcka, Agnieszka Twaróg‑Kanus (red.). Toruń. 13–28
View in Google Scholar

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Copyright (c) 2024 Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura

Downloads

Download data is not yet available.