Związek amerykańskiej awangardy metalowej z Menegroth the Thousand Caves Studio Colina Marstona
PDF

Słowa kluczowe

Colin Marston
Menegroth the Thousand Caves
avant‑garde music
avant‑garde metal awangarda muzyczna
metal awangardowy
Colin Marston
Menegroth the Thousand Caves

Jak cytować

Zeidler, B. (2023). Związek amerykańskiej awangardy metalowej z Menegroth the Thousand Caves Studio Colina Marstona. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia De Cultura, 15(4), 117–128. https://doi.org/10.24917/20837275.15.4.9

Abstrakt

Colin Marston to nowojorski multiinstrumentalista, producent muzyczny oraz założyciel studia Menegroth the Thousand Caves, znajdującego się w dzielnicy Queens. Jego dorobek dzieli się na dwie kategorie: muzyczną – tu można wymienić występy w takich zespołach jak m.in. Behold The Arctopus, Krallice, Gorguts, oraz producencką, w której wśród zespołów współpracujących z Martsonem można wskazać nazwy takie jak Liturgy, Scarcity czy Imperial Triumphant. Artykuł ma na celu przybliżenie dorobku producenckiego Colina Marstona i jego studia w kontekście amerykańskiej awangardy metalowej.

https://doi.org/10.24917/20837275.15.4.9
PDF

Bibliografia

A Casual Conversation with Producer Colin Marston „Behind the Desk” Season 01 Ep. #03. 2020. Brutally Delicious Productions. https://www.youtube.com/watch?v=wDucMroy0ck (dostęp: 10.10.2022).
Zobacz w Google Scholar

Abbate Carolyn. 2004. „Music – Drastic or Gnostic?”. Critical Inquiry 30(3). 505–536. https://doi.org/10.1086/421160 (dostęp: 10.10.2022).
Zobacz w Google Scholar

Alfano Chris. 2013. Death to False Drum Reverb! An Interview with Gorguts’ Colin Marston. Gear Gods. https://geargods.net/interviews/death-false-drum-reverb-interviewgorguts-colin-marston/ (dostęp: 10.10.2022).
Zobacz w Google Scholar

Avant‑garde music. [b.d.]. Allmusic. https://www.allmusic.com/subgenre/avant-gardemusic-ma0000004930?1672921846942 (dostęp: 5.01.2023).
Zobacz w Google Scholar

Bowar Chad. 2019. History and Styles of Heavy Metal. Liveabout.com. https://www.liveabout.com/what-is-heavy-metal-1756179 (dostęp: 5.01.2023).
Zobacz w Google Scholar

Brandon Seabrook. [b.d.]. Bandcamp. https://brandonseabrook.bandcamp.com/ (dostęp: 10.10.2022).
Zobacz w Google Scholar

Buts Jeroen, Engels Master. The Thematical and Stylistic Evolution of Heavy Metal Lyrics and Imagery From the 70s to Present Day [master scriptie]. https://libstore.ugent.be/fulltxt/RUG01/001/414/985/RUG01-001414985_2010_0001_AC.pdf (dostęp: 5.01.2023).
Zobacz w Google Scholar

Calder Hannan. 2021. Riff Analysis 015 – Krallice „Time Rendered Omni”. Metal Music Theory. https://www.youtube.com/watch?v=CjxSYVv2hbo (dostęp: 5.01.2023).
Zobacz w Google Scholar

Colpitts John. 2018. Talking with Krallice’s Colin Marston About His Studio, Menegroth. Bandcamp. https://daily.bandcamp.com/features/krallice-colin-marston-menegroth-studios-interview (dostęp: 10.10.2022).
Zobacz w Google Scholar

Foley Justin. 2014. Colin Marston: Gorguts, Dysrhytmia, Liturgy. Tape Op. https://tapeop.com/interviews/101/colin-marston/ (dostęp: 10.10.2022).
Zobacz w Google Scholar

Freeborn Robert. [b.d.]. „A Selective Discography of Scandinavian Heavy Metal Music”. Sound Recording Reviews. Rick Anderson (red). 840–850. https://web.archive.org/web/20120331041210/https://www.areditions.com/journals/notes/66.4Tear/Sound/09_SndRecRevs_pp840-850.pdf (dostęp: 5.01.2023).
Zobacz w Google Scholar

Hunt‑Hendrix Hunter. 2009. Transcendental Black Metal. A Vision of Apocalyptic Humanism. https://static1.squarespace.com/static/57044839b09f95d1f342ce25/t/575201a58a65e24600087b3b/1464992166180/Transcendental+Black+Metal+%28BMTS+vol.+1+-+Hideous+Gnosis%29+.pdf (dostęp: 10.10.2022).
Zobacz w Google Scholar

Join Your Idols: Colin Marston. Gorguts. [b.d.]. Basements & Blastbeats. https://www.blastbeat.us/archive/join-your-idols-colin-marston (dostęp: 10.10.2022).
Zobacz w Google Scholar

Jute Gyte. [b.d.]. Bandcamp. https://jutegyte.bandcamp.com/album/unus-mundus-patet (dostęp: 10.10.2022).
Zobacz w Google Scholar

Krallice. [b.d.]. Bandcamp. https://krallice.bandcamp.com/ (dostęp: 10.10.2022).
Zobacz w Google Scholar

Lamberton John. 2021. Behold… the Three Hour Conversation with Colin Marston (Episode#24). https://www.youtube.com/watch?v=RBO8gdSCCyU (dostęp: 10.10.2022).
Zobacz w Google Scholar

Lunar Space. 2019. Colin Marston (Krallice, Gorguts) Talks Living in NYC, Tour Stories, Being Vegetarian & More. https://www.youtube.com/watch?v=hNfZuIkPjpE (dostęp: 10.10.2022).
Zobacz w Google Scholar

Marston Colin. [b.d.]. Discogs. https://www.discogs.com/artist/600635-Colin-Marston (dostęp: 10.10.2022).
Zobacz w Google Scholar

Marston Colin. 2011. Encyclopeaedia Metallum. https://www.metal-archives.com/artists/Colin_Marston/8454 (dostęp: 10.10.2022).
Zobacz w Google Scholar

Mathcore Index. 2019. Interview with Behold the Arctopus. https://www.youtube.com/watch?v=7k4sXhappg4 (dostęp: 10.10.2022).
Zobacz w Google Scholar

Menegroth the Thousand Caves. Resume. https://thethousandcaves.com/resume.html (dostęp: 10.10.2022).
Zobacz w Google Scholar

Metal Injection. 2020. Imperial Triumphant: The Making of ‚Alphaville’ In‑Studio Documentary. https://www.youtube.com/watch?v=UU7EljkkUo8 (dostęp: 10.10.2022).
Zobacz w Google Scholar

Oliver Lane. 2012. Exclusive Interview: Colin Marston. Gnartallica. https://gnartallica.wordpress.com/2012/12/04/exclusive-interview-colin-marston/ (dostęp: 10.10.2022).
Zobacz w Google Scholar

de Pasquale Luca. 2017. The Demiurge of avant‑metal. Interview with Colin Marston. Bass, My Fever. https://bassmyfever.weebly.com/the-demiurge-of-the-avant-metal-interview-with-colin-marston.html (dostęp: 10.10.2022).
Zobacz w Google Scholar

Scarcity. [b.d.]. Bandcamp. https://scarcity-nyc.bandcamp.com/album/aveilut. (dostęp: 10.10.2022).
Zobacz w Google Scholar

Shredders TV. 2021. Colin Marston Ultimate Interview! https://www.youtube.com/watch?v=lN7AbG9UMGE (dostęp: 10.10.2022).
Zobacz w Google Scholar

Skowron Zbigniew. 2016. Teoria i estetyka awangardy muzycznej drugiej połowy XX wieku. Warszawa.
Zobacz w Google Scholar

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.

Prawa autorskie (c) 2024 Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia de Cultura

Downloads

Download data is not yet available.