Przeszłość czarująca obrazem. Wykorzystanie fotografii w angielskiej edukacji historycznej
PDF

Słowa kluczowe

edukacja
fotografia
media
Wielka Brytania
podręczniki
dydaktyka historii
education
photography
Great Britain
textbooks
history teaching

Jak cytować

Piwek, A. (2014). Przeszłość czarująca obrazem. Wykorzystanie fotografii w angielskiej edukacji historycznej. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia De Cultura, 3, 66–73. Pobrano z https://studiadecultura.uken.krakow.pl/article/view/1561

Abstrakt

Enchanted images of the past: using photographs in English history teaching

Using photographs in English history teaching shows pupils the diversity of the past. Photos help understand history. We should remember that every teacher in Great Britain knows how to use sources in teaching about the past. Photographs are not only a supplement to the main text in pupils’ coursebook. Very often they form an independent historic source, which helps in discovering the topic, or is an element of infographics.

PDF

Bibliografia

Bieniek M. (2007), Dydaktyka historii. Wybrane zagadnienia, Olsztyn.
Zobacz w Google Scholar

Błachowska K. (2004a), Czas w historii, w: J. Maternicki (red.), Współczesna dydaktyka historii, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar

Błachowska K. (2004b), Orientacja uczniów w czasie historycznym, w: J. Maternicki (red.), Współczesna dydaktyka historii, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar

Chorąży E., Konieczka-Śliwińska D., Roszak S. (2008), Edukacja historyczna w szkole. Teoria i praktyka, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar

Goban-Klas T. (2005), Cywilizacja medialna, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar

Honeybone M. (2006), Angielskie czasopisma wykorzystywane w nauczaniu historii, „Wiadomości Historyczne”, nr 6.
Zobacz w Google Scholar

Haydn T., Arthur J., Hunt M., Stephen A. (2008), Learning to Teach History in the Secondary School. A Companion to School Experience, Abingdon.
Zobacz w Google Scholar

Majorek Cz. (2004), Nauczanie historii na świecie, w: J. Maternicki (red.), Współczesna dydaktyka historii, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar

Mazurczyk L. (2010), Zrozumieć infografikę, w: A. Skworza, A. Niziołek (red.), Biblia dziennikarstwa, Kraków.
Zobacz w Google Scholar

Miller K. (2010), Znikająca magia fotografii?, w: A. Skworza, A. Niziołek (red.), Biblia dziennikarstwa, Kraków.
Zobacz w Google Scholar

Phillips I. (2008), Teaching History. Developing as Reflective Secondary Teachers, Londyn.
Zobacz w Google Scholar

Rajamanickam V. (2005), Infographic seminar handout, Bombaj, Sir John Frederick William
Zobacz w Google Scholar

Herschel, http://www.rleggat.com/photohistory/history/herschel.htm, stan na dzień 2 listopada 2010 r.
Zobacz w Google Scholar

Słownik Języka Polskiego – hasło: infografika, http://www.sjp.pl/infografika, stan na dzień 2 listopada 2010 r.
Zobacz w Google Scholar

Suchoński A. (1994), Środki dydaktyczne w nauczaniu-uczeniu się historii, w: J. Maternicki, Cz. Majorek, A. Suchoński (red.), Dydaktyka historii, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar

Downloads

Download data is not yet available.