Abstrakt
The aim of this article is to present three performances by a theatre director Michał Borczuch that were created in cooperation with children and disabled people: You Better Not Go There (2013), Stay, Stay (2015), Paradiso (2014). The author focuses on the institutional context of the cooperation between Borczuch, who is a professional, and non-professional actors, as well as the methods he uses. According to the author, such collaboration is valua
Bibliografia
Bishop Claire. 2015. Sztuczne piekła. Sztuka partycypacyjna i polityka widowni. J. Stani-
szewski (przeł.). Warszawa.
[b.a]. 2016. „«Co ja robię w teatrze»?. Z Michałem Borczuchem rozmawiają studenci
II roku Wiedzy o Teatrze UJ”. Didaskalia. Gazeta Teatralna nr 133-134,.
Kościelniak Marcin. 2014. „Młodzi niezdolni” i inne teksty o twórcach współczesnego
teatru. Kraków.
Nastazjak A. 2016. „Pełnosprawni w teatrze”. Didaskalia. Gazeta Teatralna nr 133-134.
35-47.
Stańko-Kaczmarek Maja. 2013. Arteterapia i warsztaty edukacji twórczej. Warszawa.
Świerkosz Monika. 2013. „(Jedyne) takie miejsce na Ziemi”. Didaskalia. Gazeta Teatralna
nr 123.
Waligóra Katarzyna. 2013. „Objaśniając niepojęte. Z Michałem Borczuchem rozmawia
Katarzyna Waligóra”. Didaskalia. Gazeta Teatralna nr 123.
szewski (przeł.). Warszawa.
[b.a]. 2016. „«Co ja robię w teatrze»?. Z Michałem Borczuchem rozmawiają studenci
II roku Wiedzy o Teatrze UJ”. Didaskalia. Gazeta Teatralna nr 133-134,.
Kościelniak Marcin. 2014. „Młodzi niezdolni” i inne teksty o twórcach współczesnego
teatru. Kraków.
Nastazjak A. 2016. „Pełnosprawni w teatrze”. Didaskalia. Gazeta Teatralna nr 133-134.
35-47.
Stańko-Kaczmarek Maja. 2013. Arteterapia i warsztaty edukacji twórczej. Warszawa.
Świerkosz Monika. 2013. „(Jedyne) takie miejsce na Ziemi”. Didaskalia. Gazeta Teatralna
nr 123.
Waligóra Katarzyna. 2013. „Objaśniając niepojęte. Z Michałem Borczuchem rozmawia
Katarzyna Waligóra”. Didaskalia. Gazeta Teatralna nr 123.