Abstract
--
References
Acerbi Alberto. 2016. „A Cultural Evolution Approach to Digital Media”. Frontiers in Human Neuroscience nr 10. 1–12. https://doi.org/10.3389/fnhum.2016.00636 (dostęp: 25.11.2024).
View in Google Scholar
Bourdieu Pierre. 2005. Habitus. W: Habitus: A Sense of Place. Jean Hiller, Emma Rooksby (red.). Aldershot. 43–49.
View in Google Scholar
Consalvo Mia. 2007. Cheating: Gaining Advantage in Videogames. Cambridge.
View in Google Scholar
Fiut Ignacy S. 2014. Gry komputerowe a rozwój kultury popularnej. W: Media, kultura popularna, polityka. Wzajemne oddziaływania i nowe zjawiska. Joanna Bierówka, Katarzyna Pokorna‑Ignatowicz (red.). Kraków. 15–34.
View in Google Scholar
Gałuszka Damian. 2017. Gry wideo w środowisku rodzinnym. Diagnoza i rekomendacje. Kraków.
View in Google Scholar
Garda Maria B., Krawczyk Stanisław. 2017. „Ćwierć wieku polskich badań nad grami wideo”. Teksty Drugie nr 3. 69–86.
View in Google Scholar
Kazimierczak Paweł, Iwanowicz Kamil (reż.). 2015. Thank You For Playing: Kultowe Magazyny o Grach. Luma Films. https://www.youtube.com/watch?v=8Z93N4mqD8Y (dostęp: 24.11.2024).
View in Google Scholar
Kirkpatrick Graeme. 2015. The Formation of Gaming Culture. London.
View in Google Scholar
Kotuła Krzysztof. 2022. Gra komputerowa na lekcji języka obcego. Lublin.
View in Google Scholar
Małysz Zbigniew. 2019. „Gry komputerowe a agresywność i agresja/ zachowania agresywne dzieci i młodzieży. Przyczynek do psychopedagogicznej analizy problemu”. Problemy Opiekuńczo‑Wychowawcze nr 4. 39–51.
View in Google Scholar
Scolari Carlos A. 2013. „Media Evolution: Emergence, Dominance, Survival, and Extinction in the Media Ecology”. International Journal of Communication nr 7. 1418–1441.
View in Google Scholar
Staszenko‑Chojnacka Dominika. 2015. „Gry cyfrowe w przestrzeni rozszerzonej”. Perspektywy Kultury nr 1. 81–90.
View in Google Scholar
Staszenko‑Chojnacka Dominika. 2021. Narodziny medium. Gry wideo w polskiej prasie hobbystycznej końca XX wieku. Łódź.
View in Google Scholar
Staszenko‑Chojnacka Dominika. 2022. Popularyzowanie „kieszonsolki”. Studium przypadku „Gameboy Magazyn”. W: Polski system medialny w procesie zmian. T. 2. Jolanta Kępa‑Mętrak, Przemysław Ciszek (red.). Kielce. 303–315.
View in Google Scholar
Stöber Rudolf. 2004. „What Media Evolution Is: A Theoretical Approach to the History of New Media”. European Journal of Communication nr 4. 483–505.
View in Google Scholar
Wartella Ellen, Reeves Byron. 1983. „Recurring Issues in Research on Children and Media”. Educational Technology nr 6. 5–9.
View in Google Scholar
Wasiak Patryk. 2017. Formalne i nieformalne obiegi wiedzy z zakresu nauki samodzielnego programowania komputerów domowych w Polsce. W: Polska informatyka. Systemy i zastosowania. Jerzy S. Nowak, Beata Ostrowska (red.). Warszawa. 259–285.
View in Google Scholar
Williams Dmitri. 2003. „The Video Game Lightning Rod”. Information, Communication & Society nr 6. 523–550.
View in Google Scholar
Wojtak Maria. 2004. Gatunki prasowe. Lublin.
View in Google Scholar
Wolny‑Zmorzyński Kazimierz, Wojciech Furman, Kaliszewski Andrzej. 2009. Gatunki dziennikarskie. Teoria, praktyka, język. Warszawa.
View in Google Scholar
Wolny‑Zmorzyński Kazimierz, Furman Wojciech (red.). 2010. Internetowe gatunki dziennikarskie. Warszawa.
View in Google Scholar
Żmuda Michał. 2017. „Parateksty gier cyfrowych – odbiór gry a paratekstualne funkcje i procesy”. Teksty Drugie nr 3. 363–380.
View in Google Scholar

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Copyright (c) 2025 Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura