Dobre praktyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w obszarze bezpieczeństwa i przeciwdziałania dyskryminacji
PDF (Język Polski)

How to Cite

Jurzak-Mączka, K. (2016). Dobre praktyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w obszarze bezpieczeństwa i przeciwdziałania dyskryminacji. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia De Cultura, 8(1), 7–20. Retrieved from https://studiadecultura.uken.krakow.pl/article/view/3181

Abstract

W artykule dokonano analizy dobrych praktyk Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie w zakresie zapewniania bezpieczeństwa i przeciwdziałania dyskryminacji studentów i doktorantów. Krótka analiza przepisów poprzedziła omówienie rozwiązań instytucjonalnych służących zgłaszaniu problemów w tej sferze, jak również wsparciu psychologicznemu członków społeczności akademickiej. Omówiono wyniki cyklicznych badań poczucia bezpieczeństwa szczególną uwagę zwracając na zjawisko dyskryminacji oraz wybrane przykłady działań edukacyjnych i promocyjnych podkreślając rolę udziału w międzynarodowej kampanii antyprzemocowej.
PDF (Język Polski)

References

Antosz P. 2012. Równe traktowanie standardem dobrego rządzenia. Raport z badań sondażowych. Dostęp 6 stycznia 2016. http://www.portal.uj.edu.pl/documents/4628317/aabdbce2–8ba2–4a58-b04f-c28108cd068c.
View in Google Scholar

Bartoszewicz M. 2014. Komentarz do art. 70 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, LEX.
View in Google Scholar

Białek I. 2010. Początek wędrówki. W Moja wędrówka. Refleksje studentów i wykładowców UJ o chorobie psychiczej i studiowaniu, I. Białek, H. Kaszyński, M. Lupa, D. Nowak-Adamczyk, U. Szczocarz (red.). Kraków
View in Google Scholar

Ciesielski P., K. Jurzak-Mączka. 2014. Barometr Satysfakcji Studenckiej. Raport z badania zrealizowanego w roku 2014. Dostęp 6 stycznia 2016. http://www.jakosc.uj.edu.pl/documents/1609422/c5662bc3-fba6–4d0a-aa93-e5c208322264.
View in Google Scholar

Ciesielski P., K. Jurzak-Mączka. 2015. Barometr Satysfakcji Studenckiej. Raport z badania zrealizowanego w roku 2015. Dostęp 5 stycznia 2016. http://www.jakosc.uj.edu.pl/documents/1609422/761a4f9a–8aa4–4314-ba7b–583cca5f9dd9.
View in Google Scholar

Czapska J., M. Klosa, E. Lesińska, A. Okrasa. 2012. Przemoc seksualna wobec kobiet, nękanie i strach przed przestępczością. Raport polski. Dostęp 9 stycznia 2016. http://vmrz0183.vm.ruhr-uni-bochum.de/gendercrime/pdf/gendercrime_country_report_poland_polish.pdf.
View in Google Scholar

Dani S., J.A. Harding, K. Case, R.I.M. Young, S. Cochrane, J. Gao, D. Baxter. 2006. „A methodology for best practice knowledge management”, Journal of Engineering Manufacture 220 (10) : 1717–1728.
View in Google Scholar

Feliks-Długosz A., K. Jurzak-Mączka. 2012. Barometr Satysfakcji Studenckiej. Raport z badań zrealizowanych w latach 2011–2012. Dostęp 5 stycznia 2016. http://www.jakosc.uj.edu.pl/documents/1609422/e8920dd7–99c7–4242–8d7c–3a2bfb7cb215.
View in Google Scholar

Flusser V. 1994. Ku uniwersum obrazów technicznych, A. Gwóźdź (przeł.). W Po kinie?… Audiowizualność w epoce przekaźników elektronicznych, A. Gwóźdź (wybór, wprow. i oprac.), 53–67. Kraków.
View in Google Scholar

Grzymała-Moszczyńska H. 2014. Skuteczna dyskryminacja studentów międzynarodowych poprzez traktowanie ich „tak samo”. http://www.bezpieczny-student.uj.edu.pl/documents/3775751/71633350/14.11.30_prof.%20dr%20hab.%20Halina%20Grzyma%C5%82a-Moszczy%C5%84ska_abstrakt.pdf.
View in Google Scholar

Jenkins H. 2007. Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, M. Bernatowicz, M. Filiciak (przeł.). Warszawa.
View in Google Scholar

Jurzak-Mączka K., K. Struzińska, M. Szafrańska. 2013. „Bezpieczeństwo w krakowskich szkołach wyższych ze szczególnym uwzględnieniem Uniwersytetu Jagiellońskiego: perspektywa empiryczna”, Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla bezpieczeństwa, 2 : 89–117.
View in Google Scholar

Karwińska A., D. Wiktor. 2008. Przedsiębiorczość i korzyści społeczne: identyfikacja dobrych praktyk w ekonomii społecznej. Dostęp 6 stycznia 2016. http://es.teksty.ekonomiaspoleczna.pl/pdf/2008_6_es_teksty.pdf.
View in Google Scholar

Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich Fundacja Rektorów Polskich, Kodeks Dobre Praktyki w Szkołach Wyższych, opracowany przez Fundację Rektorów Polskich uchwalony przez Zgromadzenie Plenarne Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich 26 kwietnia 2007 r.
View in Google Scholar

Mieszaniec-Nowak K. 2014. Uniwersytet Jagielloński przeciwny dyskryminacji. http://www.bezpieczny-student.uj.edu.pl/kampania-16-dni/2014/fotorelacje/-uczelnia-przeciwdyskryminacji-fotorelacja-z-konferencji-naukowej.
View in Google Scholar

Szostek A. (red.). 2007. Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich, Fundacja Rektorów Polskich, Kodeks Dobre Praktyki w Szkołach Wyższych. Dostęp 6 stycznia 2016. http://www.krasp.org.pl/pliki/ce0d8e695d20858a37e0e54b47ef2d0e.pdf.
View in Google Scholar

Downloads

Download data is not yet available.