Experience of Cyberbullying in Social Media among Polish Muslim Women
PDF (English)

Słowa kluczowe

cyberprzemoc
polskie muzułmanki
inny
mowa nienawiści cyberbullying
Polish Muslim women
different
hate speech

Jak cytować

Ahmad, M. (2025). Experience of Cyberbullying in Social Media among Polish Muslim Women. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia De Cultura, 17(2), 43–60. https://doi.org/10.24917/20837275.17.2.3

Abstrakt

The article addresses the issue of cyberbullying towards Polish Muslim women, who experience increased attacks due to their religion. The text presents the results of a survey and in- depth interviews with Polish Muslim women. The analysis aimed to examine how Muslim women relate to the cyberbullying they experience. Does it influence their decisions to engage in online activity or their religiosity? And how do Muslim women see the possibility of changing this unfavourable situation?

https://doi.org/10.24917/20837275.17.2.3
PDF (English)

Bibliografia

Borkowska Anna. 2023. Cyberprzemoc, włącz blokadę na nękanie. Poradnik dla rodziców. Warszawa.
Zobacz w Google Scholar

Grajek Mateusz et al. 2013. “Cyberprzemoc wśród małoletnich internautów, świadomość, występowanie i zapobieganie.” Nauczyciel i Szkoła no. 1(53). 201–211. https://bazhum.muzhp.pl/media/texts/nauczyciel-i-szkoa/2013-tom-1-53/nauczyciel_i_szkola-r2013-t1_53-s201-211.pdf(access: 1.12.2024).
Zobacz w Google Scholar

Feliksiak Michał. 2019. “Postawy wobec islamu i muzułmanów.” Komunikat z badań. CBOS nr 148. Warszawa. https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2019/K_148_19.PDF (access: 1.12.2024).
Zobacz w Google Scholar

Groszkowska Kamila. 2022. „Cyberprzemoc.” Infos no. 1(293). https://orka.sejm.gov.pl/WydBAS.nsf/0/AF7C4E154156DC27C12587DB0032DA66/$file/Infos_293.pdf (access: 1.12.2024).
Zobacz w Google Scholar

Kozinets Robert V. 2015. Netnography Redefined. London.
Zobacz w Google Scholar

Lisowska- Magdziarz Małgorzata. 2018. “Medialne narracje tożsamościowe i stosunek do Innego – problem społeczny i dylemat badawczy.” Media Biznes Kultura no. 1(4). 47–52. https://doi.org/10.4467/25442554.MBK.18.004.9283 (access: 1.12.2024).
Zobacz w Google Scholar

Pilch Tadeusz, Bauman Teresa. 2010. Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa.
Zobacz w Google Scholar

Trzaskowski Paweł. 2023. Hejt w komentarzach internetowych. Ridero.
Zobacz w Google Scholar

Van Dijk Teun A. Badania nad dyskursem. In: Dyskurs jako struktura i proces. Van Dijk
Zobacz w Google Scholar

Teum A. (ed.). Grzegorz Grochowski (transl.). Warszawa. 9–44.
Zobacz w Google Scholar

Wojtasik Łukasz. 2009. “Przemoc rówieśnicza z użyciem elektroniki, wprowadzenie do problematyki.” Dziecko Krzywdzone. Teoria, badania, praktyka vol. 8(1). 7–11. https://dzieckokrzywdzone.fdds.pl/index.php/DK/article/view/724/578 (access: 1.12.2024).
Zobacz w Google Scholar

Wójcik Szymon. 2017. “Zagrożenia dzieci i młodzieży w Internecie,” Dziecko Krzywdzone. Teoria, badania, praktyka vol. 16(1). 270–287. https://dzieckokrzywdzone.fdds.pl/index.php/DK/article/view/586/449 (access: 1.12.2024).
Zobacz w Google Scholar

Zamojska Eva. 2013. “Inny jako obcy. Imigranci w polskim dyskursie publicznym i edukacyjnym.” Studia Edukacyjne no. 28. 191–207.
Zobacz w Google Scholar

https://www.theculturefactor.com/country-comparison-tool?countries=poland (access: 1.12.2024).
Zobacz w Google Scholar

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.

Prawa autorskie (c) 2025 Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia de Cultura

Downloads

Download data is not yet available.