Abstrakt
The article addresses the issue of cyberbullying towards Polish Muslim women, who experience increased attacks due to their religion. The text presents the results of a survey and in- depth interviews with Polish Muslim women. The analysis aimed to examine how Muslim women relate to the cyberbullying they experience. Does it influence their decisions to engage in online activity or their religiosity? And how do Muslim women see the possibility of changing this unfavourable situation?
Bibliografia
Borkowska Anna. 2023. Cyberprzemoc, włącz blokadę na nękanie. Poradnik dla rodziców. Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Grajek Mateusz et al. 2013. “Cyberprzemoc wśród małoletnich internautów, świadomość, występowanie i zapobieganie.” Nauczyciel i Szkoła no. 1(53). 201–211. https://bazhum.muzhp.pl/media/texts/nauczyciel-i-szkoa/2013-tom-1-53/nauczyciel_i_szkola-r2013-t1_53-s201-211.pdf(access: 1.12.2024).
Zobacz w Google Scholar
Feliksiak Michał. 2019. “Postawy wobec islamu i muzułmanów.” Komunikat z badań. CBOS nr 148. Warszawa. https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2019/K_148_19.PDF (access: 1.12.2024).
Zobacz w Google Scholar
Groszkowska Kamila. 2022. „Cyberprzemoc.” Infos no. 1(293). https://orka.sejm.gov.pl/WydBAS.nsf/0/AF7C4E154156DC27C12587DB0032DA66/$file/Infos_293.pdf (access: 1.12.2024).
Zobacz w Google Scholar
Kozinets Robert V. 2015. Netnography Redefined. London.
Zobacz w Google Scholar
Lisowska- Magdziarz Małgorzata. 2018. “Medialne narracje tożsamościowe i stosunek do Innego – problem społeczny i dylemat badawczy.” Media Biznes Kultura no. 1(4). 47–52. https://doi.org/10.4467/25442554.MBK.18.004.9283 (access: 1.12.2024).
Zobacz w Google Scholar
Pilch Tadeusz, Bauman Teresa. 2010. Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Trzaskowski Paweł. 2023. Hejt w komentarzach internetowych. Ridero.
Zobacz w Google Scholar
Van Dijk Teun A. Badania nad dyskursem. In: Dyskurs jako struktura i proces. Van Dijk
Zobacz w Google Scholar
Teum A. (ed.). Grzegorz Grochowski (transl.). Warszawa. 9–44.
Zobacz w Google Scholar
Wojtasik Łukasz. 2009. “Przemoc rówieśnicza z użyciem elektroniki, wprowadzenie do problematyki.” Dziecko Krzywdzone. Teoria, badania, praktyka vol. 8(1). 7–11. https://dzieckokrzywdzone.fdds.pl/index.php/DK/article/view/724/578 (access: 1.12.2024).
Zobacz w Google Scholar
Wójcik Szymon. 2017. “Zagrożenia dzieci i młodzieży w Internecie,” Dziecko Krzywdzone. Teoria, badania, praktyka vol. 16(1). 270–287. https://dzieckokrzywdzone.fdds.pl/index.php/DK/article/view/586/449 (access: 1.12.2024).
Zobacz w Google Scholar
Zamojska Eva. 2013. “Inny jako obcy. Imigranci w polskim dyskursie publicznym i edukacyjnym.” Studia Edukacyjne no. 28. 191–207.
Zobacz w Google Scholar
https://www.theculturefactor.com/country-comparison-tool?countries=poland (access: 1.12.2024).
Zobacz w Google Scholar

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.
Prawa autorskie (c) 2025 Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia de Cultura