Counter…what? Metal Music and Its Culture in the 21st Century
PDF (English)

Słowa kluczowe

heavy metal
kultura metalowa
kontrkultura
kultura komercyjna
komodyfikacja
subkultura heavy metal
metal culture
counterculture
commercial culture
commodification
subculture

Jak cytować

Karbownik, K. (2022). Counter…what? Metal Music and Its Culture in the 21st Century. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia De Cultura, 14(3), 91–100. https://doi.org/10.24917/20837275.14.3.7

Abstrakt

Autorka artykułu stara się zweryfikować tezę głoszącą, że kulturę metalową można zaliczyć do kontrkultury. Autorka poparła swoje argumenty badaniami, które prowadziła w Polsce w latach 2018-2020. Główne pytania badawcze dotyczyły kontrowersji w muzyce metalowej i przejawów niezgody społecznej, a także innych zagadnień, które klasyfikują kulturę metalową w obrębie kontrkultury. Opierając się na przeprowadzonych badaniach zaproponowano redefinicję tego pojęcia tak, aby było ono bardziej użyteczne w dzisiejszych czasach.

https://doi.org/10.24917/20837275.14.3.7
PDF (English)

Bibliografia

Duncan Robert. 1984. The Noise: Notes from a Rock ‘N’ Roll Era. Boston.
Zobacz w Google Scholar

Hebdige Dick. 1979. Subculture. The Meaning of Style. London.
Zobacz w Google Scholar

Hjelm Titus, Kahn-Harris Keith, LeVine Mark. 2013. Heavy Metal: Controversies and Countercultures. Sheffield–Bristol.
Zobacz w Google Scholar

Hodkinson Paul. 2002. Goth: Identity, Style and Subculture. London.
Zobacz w Google Scholar

Muggleton David. 2000. Inside Subculture. The Postmodern Meaning of Style. Oxford.
Zobacz w Google Scholar

Pęczak Mirosław. 2016. Subkultury w PRL. Opór, kreacja, imitacja. Warszawa.
Zobacz w Google Scholar

Weinstein Deena. 1991. Heavy Metal: A Cultural Sociology. New York.
Zobacz w Google Scholar

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.

Downloads

Download data is not yet available.