Abstrakt
Autorka artykułu stara się zweryfikować tezę głoszącą, że kulturę metalową można zaliczyć do kontrkultury. Autorka poparła swoje argumenty badaniami, które prowadziła w Polsce w latach 2018-2020. Główne pytania badawcze dotyczyły kontrowersji w muzyce metalowej i przejawów niezgody społecznej, a także innych zagadnień, które klasyfikują kulturę metalową w obrębie kontrkultury. Opierając się na przeprowadzonych badaniach zaproponowano redefinicję tego pojęcia tak, aby było ono bardziej użyteczne w dzisiejszych czasach.
Bibliografia
Duncan Robert. 1984. The Noise: Notes from a Rock ‘N’ Roll Era. Boston.
Zobacz w Google Scholar
Hebdige Dick. 1979. Subculture. The Meaning of Style. London.
Zobacz w Google Scholar
Hjelm Titus, Kahn-Harris Keith, LeVine Mark. 2013. Heavy Metal: Controversies and Countercultures. Sheffield–Bristol.
Zobacz w Google Scholar
Hodkinson Paul. 2002. Goth: Identity, Style and Subculture. London.
Zobacz w Google Scholar
Muggleton David. 2000. Inside Subculture. The Postmodern Meaning of Style. Oxford.
Zobacz w Google Scholar
Pęczak Mirosław. 2016. Subkultury w PRL. Opór, kreacja, imitacja. Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Weinstein Deena. 1991. Heavy Metal: A Cultural Sociology. New York.
Zobacz w Google Scholar
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.