Abstrakt
Dynamika zmian zachodzących w mediach społecznościowych podnosi znaczenie kompetencji audiowizualnych w procesie edukacyjnym – zwłaszcza wśród studentów szkół wyższych. Obecny system edukacyjny marginalizuje rolę poprawnego i efektywnego posługiwania się kodem audiowizualnym przez młodzież. Młodzi ludzie nie uczą się w wystarczającym stopniu zasad stosowania gramatyki filmowej, podczas gdy krótkie formy audiowizualne – wprowadzone w ostatnich latach przez aplikację TikTok – stały się wiodącym tworzywem komunikacyjnym dla całej generacji.
Bibliografia
Ciszewska Ewa, Klejsa Konrad. 2016. Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki. Kraków.
Zobacz w Google Scholar
Granat Anna. 2020. Czy i jak technologie umożliwiają zmianę założeń i podstawy programowej, kanonu kształcenia ogólnego oraz wzbogacenie tradycyjnego kształcenia programami autorskimi oraz projektami między- i ponadprzedmiotowymi?. W: Technologie informacyjno‑komunikacyjne w edukacji. 10 pytań do ludzi nauki. Maciej Tanaś (red.). Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Hjorth Larissa, Hinton Sam. 2019. Understanding social media. Los Angeles.
Zobacz w Google Scholar
Huk Tomasz. 2014. Pedagogika medialna. Aspekty społeczne, kulturowe i edukacyjne. Kraków–Katowice.
Zobacz w Google Scholar
Humphreys Lee. 2018. The qualified self: social media and the accounting of everyday life. London.
Zobacz w Google Scholar
McKee Jonathan R. 2017. The teen’s guide to social media… & mobile devices: 21 tips to wise posting in an insceure world. Uhrichsville.
Zobacz w Google Scholar
Miotk Anna. 2017. Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty. Gliwice.
Zobacz w Google Scholar
Morańska Danuta, Ciesielka Marta, Jędrzejko Mariusz Z. 2020. Edukacja w cyfrowym świecie. Edukacja 4.0. Toruń.
Zobacz w Google Scholar
Mrozowski Maciej. 2020. Przenikanie mediów. Ewolucja mediów a przemiany ładu społecznego. Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Pedagogika medialna. 2021. Bronisław Siemieniecki (red.). Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Plebańska Marlena, Szyller Aleksandra, Sieńczewska Małgorzata. 2020. Q edukacji cyfrowej. Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Płażewski Jerzy. 2008. Język filmu. Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Ptaszek Grzegorz. 2019. Edukacja medialna 3.0. Krytyczne rozumienie mediów cyfrowych w dobie Big Data i algorytmizacji. Kraków.
Zobacz w Google Scholar
Roguski Artur. 2021. Zrozumieć social media. Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Sarowski Łukasz. 2017. „Od Internetu WEB 1.0 do Internetu WEB 4.0 – ewolucja form przestrzeni komunikacyjnych w globalnej sieci”. Rozprawy społeczne 11.1. 32–39.
Zobacz w Google Scholar
Śledziewska Katarzyna, Włoch Renata. 2020. Gospodarka cyfrowa. Jak nowe technologie zmieniają świat. Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Tagg Caroline. 2015. Exploring digital Communications: language in action. London.
Zobacz w Google Scholar
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.
Prawa autorskie (c) 2023 Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia de Cultura