Magazyn dla kobiet jako opowieść
PDF

Słowa kluczowe

magazyny dla kobiet
opowieść
formatowanie
kicz
reklama
celebryci
prasoznawstwo
adaptacja
women’s magazines
narrative
formatting
kitsch
advertising
celebrities
press studies
adaptation
popular culture

Jak cytować

Czubała, H. (2014). Magazyn dla kobiet jako opowieść. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia De Cultura, 5, 178–188. Pobrano z https://studiadecultura.uken.krakow.pl/article/view/1481

Abstrakt

Women’s magazines as narratives

On the fiction pages of women’s weeklies representing mainstream popular culture, there is a constant migration of literary genres from elite culture into a mix of magazine narratives. As a result, the language and style of fine literature are deconstructed and reduced to magazine formats. This formatting gives literary techniques used in magazines a new function and a kind of aesthetic appeal characteristic of kitsch. The structure and literary forms of women’s magazines turn out to be very effective in organizing spontaneous experiences of women - expressing them in the form of magazine narratives.

PDF

Bibliografia

Beylin P. (1975), Autentyczność i kicze, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar

Borkowska K. (2007), Ałła prezydentem? „Claudia”, nr 9.
Zobacz w Google Scholar

Broch H. (1998), Zło w systemie wartości sztuki, [w:] Kilka uwag o kiczu i inne eseje, przeł. D. Borkowska, J. Garewicz, R. Turczyn, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar

Godzic W. (2005), Szybciej, krócej, głośniej. Jasne i ciemne strony tabloidów, „Polityka”, nr 25.
Zobacz w Google Scholar

Ricoeur P. (2008), Czas i opowieść, t. 1, Intryga i historyczna opowieść (przeł. M. Frankiewicz), t. 2, Konfiguracja w opowieści fikcyjnej (przeł. J. Jakubowski), t. 3, Czas opowiadany (przeł. U. Zbrzeźniak), Kraków.
Zobacz w Google Scholar

Szczepkowska J. (2007), Sztuka dobrych życzeń, „Wysokie Obcasy”, nr 51.
Zobacz w Google Scholar

„Claudia” 2007, nr 9.
Zobacz w Google Scholar

„Olivia” 2011, nr 8.
Zobacz w Google Scholar

„Poradnik Domowy” 2006, nr 8.
Zobacz w Google Scholar

Downloads

Download data is not yet available.