Abstrakt
Women’s magazines as narratives
On the fiction pages of women’s weeklies representing mainstream popular culture, there is a constant migration of literary genres from elite culture into a mix of magazine narratives. As a result, the language and style of fine literature are deconstructed and reduced to magazine formats. This formatting gives literary techniques used in magazines a new function and a kind of aesthetic appeal characteristic of kitsch. The structure and literary forms of women’s magazines turn out to be very effective in organizing spontaneous experiences of women - expressing them in the form of magazine narratives.
Bibliografia
Beylin P. (1975), Autentyczność i kicze, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Borkowska K. (2007), Ałła prezydentem? „Claudia”, nr 9.
Zobacz w Google Scholar
Broch H. (1998), Zło w systemie wartości sztuki, [w:] Kilka uwag o kiczu i inne eseje, przeł. D. Borkowska, J. Garewicz, R. Turczyn, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Godzic W. (2005), Szybciej, krócej, głośniej. Jasne i ciemne strony tabloidów, „Polityka”, nr 25.
Zobacz w Google Scholar
Ricoeur P. (2008), Czas i opowieść, t. 1, Intryga i historyczna opowieść (przeł. M. Frankiewicz), t. 2, Konfiguracja w opowieści fikcyjnej (przeł. J. Jakubowski), t. 3, Czas opowiadany (przeł. U. Zbrzeźniak), Kraków.
Zobacz w Google Scholar
Szczepkowska J. (2007), Sztuka dobrych życzeń, „Wysokie Obcasy”, nr 51.
Zobacz w Google Scholar
„Claudia” 2007, nr 9.
Zobacz w Google Scholar
„Olivia” 2011, nr 8.
Zobacz w Google Scholar
„Poradnik Domowy” 2006, nr 8.
Zobacz w Google Scholar