Magazyn dla kobiet jako opowieść
PDF (Język Polski)

How to Cite

Czubała, H. (2014). Magazyn dla kobiet jako opowieść. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia De Cultura, 5, 178–188. Retrieved from https://studiadecultura.uken.krakow.pl/article/view/1481

Abstract

Women’s magazines as narratives

On the fiction pages of women’s weeklies representing mainstream popular culture, there is a constant migration of literary genres from elite culture into a mix of magazine narratives. As a result, the language and style of fine literature are deconstructed and reduced to magazine formats. This formatting gives literary techniques used in magazines a new function and a kind of aesthetic appeal characteristic of kitsch. The structure and literary forms of women’s magazines turn out to be very effective in organizing spontaneous experiences of women - expressing them in the form of magazine narratives.

PDF (Język Polski)

References

Beylin P. (1975), Autentyczność i kicze, Warszawa.
View in Google Scholar

Borkowska K. (2007), Ałła prezydentem? „Claudia”, nr 9.
View in Google Scholar

Broch H. (1998), Zło w systemie wartości sztuki, [w:] Kilka uwag o kiczu i inne eseje, przeł. D. Borkowska, J. Garewicz, R. Turczyn, Warszawa.
View in Google Scholar

Godzic W. (2005), Szybciej, krócej, głośniej. Jasne i ciemne strony tabloidów, „Polityka”, nr 25.
View in Google Scholar

Ricoeur P. (2008), Czas i opowieść, t. 1, Intryga i historyczna opowieść (przeł. M. Frankiewicz), t. 2, Konfiguracja w opowieści fikcyjnej (przeł. J. Jakubowski), t. 3, Czas opowiadany (przeł. U. Zbrzeźniak), Kraków.
View in Google Scholar

Szczepkowska J. (2007), Sztuka dobrych życzeń, „Wysokie Obcasy”, nr 51.
View in Google Scholar

„Claudia” 2007, nr 9.
View in Google Scholar

„Olivia” 2011, nr 8.
View in Google Scholar

„Poradnik Domowy” 2006, nr 8.
View in Google Scholar

Downloads

Download data is not yet available.