Abstract
Women’s magazines as narratives
On the fiction pages of women’s weeklies representing mainstream popular culture, there is a constant migration of literary genres from elite culture into a mix of magazine narratives. As a result, the language and style of fine literature are deconstructed and reduced to magazine formats. This formatting gives literary techniques used in magazines a new function and a kind of aesthetic appeal characteristic of kitsch. The structure and literary forms of women’s magazines turn out to be very effective in organizing spontaneous experiences of women - expressing them in the form of magazine narratives.
References
Beylin P. (1975), Autentyczność i kicze, Warszawa.
View in Google Scholar
Borkowska K. (2007), Ałła prezydentem? „Claudia”, nr 9.
View in Google Scholar
Broch H. (1998), Zło w systemie wartości sztuki, [w:] Kilka uwag o kiczu i inne eseje, przeł. D. Borkowska, J. Garewicz, R. Turczyn, Warszawa.
View in Google Scholar
Godzic W. (2005), Szybciej, krócej, głośniej. Jasne i ciemne strony tabloidów, „Polityka”, nr 25.
View in Google Scholar
Ricoeur P. (2008), Czas i opowieść, t. 1, Intryga i historyczna opowieść (przeł. M. Frankiewicz), t. 2, Konfiguracja w opowieści fikcyjnej (przeł. J. Jakubowski), t. 3, Czas opowiadany (przeł. U. Zbrzeźniak), Kraków.
View in Google Scholar
Szczepkowska J. (2007), Sztuka dobrych życzeń, „Wysokie Obcasy”, nr 51.
View in Google Scholar
„Claudia” 2007, nr 9.
View in Google Scholar
„Olivia” 2011, nr 8.
View in Google Scholar
„Poradnik Domowy” 2006, nr 8.
View in Google Scholar