„Are you in?” – nowe formy promocji w przestrzeni miejskiej
PDF

Słowa kluczowe

marketing
convergence
non-place
urban space
consumption

Jak cytować

Brzozowska, B. (2014). „Are you in?” – nowe formy promocji w przestrzeni miejskiej. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia De Cultura, 1, 156–164. Pobrano z https://studiadecultura.uken.krakow.pl/article/view/1596

Abstrakt

„Are you in?” - new forms of advertising in urban space

The article aims at examining new marketing solutions (“dark marketing”, buzz marketing, viral marketing) which are based on advertising campaigns in different media and the real urban space at the same time. The analysis of selected examples is based on the Henry Jenkins' concept of media convergence and the problem of negotiations between consumers and producers. New marketing solutions may become an element of an interesting game with the audience, especially if the audience can be emotionally involved in the plot. Two categories “non-place” and “out of place” create a context for this game in the urban space.

PDF

Bibliografia

Augé M. (1995), Non-places. Introduction to an Anthropology of Supermodernity, trans. J. Howe, London, New York.
Zobacz w Google Scholar

Certeau de M. (2008), Wynaleźć codzienność. Sztuki działania, przeł. K. Thiel-Jańczuk, Kraków.
Zobacz w Google Scholar

Jenkins H. (2007), Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, przeł. M. Bernatowicz, M. Filiciak, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar

Maffesoli M. (2008), Czas plemion. Schyłek indywidualizmu w społeczeństwach ponowoczesnych, przeł. M. Bucholc, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar

Makowski G. (2004), Świątynia konsumpcji. Geneza i społeczne znaczenie centrum handlowego, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar

Manovich L. (2006), Język nowych mediów, przeł. P. Cypryański, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar

Ritzer G. (2001), Magiczny świat konsumpcji, przeł. L. Stawowy, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar

Sulima R. (2000), Antropologia codzienności, Kraków.
Zobacz w Google Scholar

Wieczorkiewicz A. (2008), Apetyt turysty. O doświadczaniu świata w podróży, Kraków.
Zobacz w Google Scholar

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.

Prawa autorskie (c) 2023 Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia de Cultura

Downloads

Download data is not yet available.