Abstrakt
„Are you in?” - new forms of advertising in urban space
The article aims at examining new marketing solutions (“dark marketing”, buzz marketing, viral marketing) which are based on advertising campaigns in different media and the real urban space at the same time. The analysis of selected examples is based on the Henry Jenkins' concept of media convergence and the problem of negotiations between consumers and producers. New marketing solutions may become an element of an interesting game with the audience, especially if the audience can be emotionally involved in the plot. Two categories “non-place” and “out of place” create a context for this game in the urban space.
Bibliografia
Augé M. (1995), Non-places. Introduction to an Anthropology of Supermodernity, trans. J. Howe, London, New York.
Zobacz w Google Scholar
Certeau de M. (2008), Wynaleźć codzienność. Sztuki działania, przeł. K. Thiel-Jańczuk, Kraków.
Zobacz w Google Scholar
Jenkins H. (2007), Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, przeł. M. Bernatowicz, M. Filiciak, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Maffesoli M. (2008), Czas plemion. Schyłek indywidualizmu w społeczeństwach ponowoczesnych, przeł. M. Bucholc, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Makowski G. (2004), Świątynia konsumpcji. Geneza i społeczne znaczenie centrum handlowego, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Manovich L. (2006), Język nowych mediów, przeł. P. Cypryański, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Ritzer G. (2001), Magiczny świat konsumpcji, przeł. L. Stawowy, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Sulima R. (2000), Antropologia codzienności, Kraków.
Zobacz w Google Scholar
Wieczorkiewicz A. (2008), Apetyt turysty. O doświadczaniu świata w podróży, Kraków.
Zobacz w Google Scholar
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.
Prawa autorskie (c) 2023 Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia de Cultura