Abstract
„Are you in?” - new forms of advertising in urban space
The article aims at examining new marketing solutions (“dark marketing”, buzz marketing, viral marketing) which are based on advertising campaigns in different media and the real urban space at the same time. The analysis of selected examples is based on the Henry Jenkins' concept of media convergence and the problem of negotiations between consumers and producers. New marketing solutions may become an element of an interesting game with the audience, especially if the audience can be emotionally involved in the plot. Two categories “non-place” and “out of place” create a context for this game in the urban space.
References
Augé M. (1995), Non-places. Introduction to an Anthropology of Supermodernity, trans. J. Howe, London, New York.
View in Google Scholar
Certeau de M. (2008), Wynaleźć codzienność. Sztuki działania, przeł. K. Thiel-Jańczuk, Kraków.
View in Google Scholar
Jenkins H. (2007), Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, przeł. M. Bernatowicz, M. Filiciak, Warszawa.
View in Google Scholar
Maffesoli M. (2008), Czas plemion. Schyłek indywidualizmu w społeczeństwach ponowoczesnych, przeł. M. Bucholc, Warszawa.
View in Google Scholar
Makowski G. (2004), Świątynia konsumpcji. Geneza i społeczne znaczenie centrum handlowego, Warszawa.
View in Google Scholar
Manovich L. (2006), Język nowych mediów, przeł. P. Cypryański, Warszawa.
View in Google Scholar
Ritzer G. (2001), Magiczny świat konsumpcji, przeł. L. Stawowy, Warszawa.
View in Google Scholar
Sulima R. (2000), Antropologia codzienności, Kraków.
View in Google Scholar
Wieczorkiewicz A. (2008), Apetyt turysty. O doświadczaniu świata w podróży, Kraków.
View in Google Scholar
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Copyright (c) 2023 Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura