Abstrakt
„Above” and „between” the new media: the users in a new environment. A case study of the advertising campaign of Netia
The article presents the relations between particular media, developing as a result of convergence. The aim of the analysis is also determining mutual dependences between the media, their content and form of distribution, and their utilization. The analyzed environment reveals its intermedial and transmedial image, and makes us realize the continuously expanding communication possibilities. The case study focuses on the advertising campaign „Pierwsze Wolne Wybory na Twarz Netii” (The first free election for the face of Netia) realized between 11.05.2009 and 30.06.2009. The analysis is based on the most recent findings in the research on media convergence, also using the theory of literary analysis, and on the four laws of the media, i.e. the tetrad, formulated by Marshall and Eric McLuhan.
Bibliografia
Dowcipne reklamy Netii z Kotem, Adamczykiem i Różczką, http://www.telepolis.pl/news.php/www.tp.pl/grafika/newsy/2007-12/www.tp.pl/grafika/newsy/2005-09/news.php?id=14812&limit=1000 [5.09.2009].
Zobacz w Google Scholar
Fornäs J. (2002), Passage across Thresholds: Into the Borderlands of Mediation, „Convergence: the International Journal of Research into New Media Technologies” nr 4.
Zobacz w Google Scholar
Genette G. (1982), Palimpsestes. La littérature au sec ind degré, Paris (za: Głowiński 1992: s. 94–95).
Zobacz w Google Scholar
Głowiński M. (1992), Poetyka i okolice, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Jenkins H. (2007), Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, przeł. M. Bernatowicz, M. Filiciak, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Jensen K.B. (2008), Intermediality (hasło), [w:] The International Encyclopedia of Communication, ed. W. Donsbach, Oxford, Malden MA 2008, Blackwell Reference Online, http://www.communicationencyclopedia.com/subscriber [25.06.2008].
Zobacz w Google Scholar
Lehtonen M. (2001), On No Man’s Land. Theses on Intermediality, „Nordicom Review” nr 1(22), http://www.nordicom.gu.se/common/publ_pdf/28_lehtonen.pdf [1.06.2008].
Zobacz w Google Scholar
Levinson P. (1999), Digital McLuhan. A guide to the information millenium, London and New York.
Zobacz w Google Scholar
Levinson P. (2006), Miękkie ostrze, czyli historia i przyszłość rewolucji informacyjnej, przeł. H. Jankowska, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
McLuhan M. (2001), Prawa mediów (przedruk 3 rozdziału M. McLuhan, E. McLuhan, Laws of media: the New Science, Toronto 1988), [w:] Wybór tekstów, red. E. McLuhan, F. Zingrone, przeł. E. Wóżalska, J.M. Stokłosa, Poznań.
Zobacz w Google Scholar
McLuhan M., McLuhan E. (1988), Laws of media: the New Science, Toronto.
Zobacz w Google Scholar
Morrison J.C. (2006), Marshall McLuhan: The Modern Janus, [w:] Perspectives on Culture, Technology and Communication. The Media Ecology Tradition, ed. C. M. K. Lum, Cresskill.
Zobacz w Google Scholar
Nikunen K. (2007), The Intermedial Practises of Fandom, „Nordicom Review” nr 2(28), http://www.nordicom.gu.se/common/publ_pdf/255_nikunen.pdf [23.07.2008].
Zobacz w Google Scholar
Nycz R. (1995), Intertekstualność i jej zakresy: teksty, gatunki, światy, [w:] R. Nycz, Tekstowy świat. Poststrukturalizm a wiedza o literaturze, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.
Prawa autorskie (c) 2023 Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia de Cultura