Rodzaje gier użytkowych (serious games) oraz ich zastosowanie w edukacji – opis zjawiska
PDF

Słowa kluczowe

gry użytkowe
gry na serio
gry perswazyjne
gry edukacyjne
rzeczywistość poszerzona
gamifikacja nauki
serious games
Augmented Reality
gamification of learning

Jak cytować

Świątek, P. (2015). Rodzaje gier użytkowych (serious games) oraz ich zastosowanie w edukacji – opis zjawiska. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia De Cultura, 6, 95–105. Pobrano z https://studiadecultura.uken.krakow.pl/article/view/2273

Abstrakt

Kinds of serious games and their use in education - phenomenon description

The article describes the phenomenon of "serious games", which take different names in the Polish research circle. The main issue of the article is the description of the most important subgenres together with the examples, as well as an attempt to describe the possibilities of using the serious games in education (and in raising the workers' competences), especially in the perspective of increased AR technology availability.

PDF

Bibliografia

Abt C.C. (1970), Serious Games, New York.
Zobacz w Google Scholar

Alvarez J., Rampnoux O. (2007), Serious Game: Just a question of posture?, „Artificial & Ambient Intelligence”, Newcastle.
Zobacz w Google Scholar

Azuma, R. (1997), A Survey of Augmented Reality, Presence: Teleoperators and Virtual Environments.
Zobacz w Google Scholar

Bogost I. (2007), Persuasive Games: the expressive power of videogames, MIT.
Zobacz w Google Scholar

Filiciak M. (2006), Wirtualny plac zabaw. Gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar

Frasca G. (2007), Play the Message. Play, Game and Videogame Rhetoric, Copenhaga.
Zobacz w Google Scholar

Huizinga J. (2007), Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar

Kluska B. (2008), Dawno temu w grach, Łódź.
Zobacz w Google Scholar

Łabądź J.W. (2013), „Serious games”, play as science and education - a Polish perspective, „Media i Społeczeństwo”, nr 3.
Zobacz w Google Scholar

Marcus G. (2009), Prowizorka w mózgu, Sopot.
Zobacz w Google Scholar

Pias, C. (2004), Computer Spiel Welten, Weimar.
Zobacz w Google Scholar

Urbańska-Galanciak D. (2009), Homo players. Strategie odbioru gier komputerowych, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar

Netografia
Zobacz w Google Scholar

http://technopolis.polityka.pl/2010/gry-na-powaznie-czyli-na-czym-polega-serious-gaming (dostęp: 10.12.2013).
Zobacz w Google Scholar

http://www.akademiamlodegoinformatyka.pl/ (dostęp: 10.12.2013).
Zobacz w Google Scholar

http://www.reloadedinteractive.com/ (dostęp:10.12.2013).
Zobacz w Google Scholar

http://nowymarketing.pl/a/681,in-game-ads-czyli-reklama-w-grach (dostęp: 10.12.2013).
Zobacz w Google Scholar

Downloads

Download data is not yet available.