Abstrakt
W artykule przeanalizowano cztery problemy badawcze związane z działalnością Szkoły Językowej „AZS” w czasie pandemii COVID-19 oraz podjęto próbę odpowiedzi na cztery pytania badawcze. Łącznie w badaniu zrealizowanym w lutym 2021 roku wzięły udział 73 osoby. Narzędziami do przeprowadzenia badania były: analiza dokumentów firmy, kwestionariusz ankiety oraz pytania pogłębione. Analiza pytań badawczych została opatrzona podstawami teoretycznymi e-learningu, genezą e-learningu w Polsce, nauczaniem języka angielskiego online, a także konkluzją, bibliografią, załącznikami i streszczeniem.
Bibliografia
Bambrowicz Olga. 2013. Jak uczyć języka polskiego na odległość (na przykładzie platformy ESPRIT tworzonej i wykorzystywanej na Uniwersytecie Stendhala w Grenoble)?. In: Edukacja Międzykulturowa Forum Glottodydaktyczne Materiały z Konferencji Naukowej. Anna Rabczuk (ed.). Warszawa. 342–353.
Zobacz w Google Scholar
Jamshidi Mohammad, Lalbakhsh Ali, Talla Jakub et al. 2020. “Artificial Intelligence and COVID-19: Deep Learning Approaches for Diagnosis and Treatment”. IEEE Access Vol. 8. 1–15.
Zobacz w Google Scholar
Dudeney Gavin, Hockly Nicky. 2007. How to Teach English with Technology. Essex.
Zobacz w Google Scholar
Erben Tony, Ban Ruth, Castañeda Martha. 2009. Teaching English Language Learners through Technology. London, New York.
Zobacz w Google Scholar
Gudea Sorin. 2008. Expectations and Demands in Online Teaching: Practical Experiences. Hershey, New York.
Zobacz w Google Scholar
Gulati Beata. 2020. Organizacja edukacji zdalnej dla studentów z niepełnosprawnościami – rekomendacje. In: Zdalne uczenie się i nauczanie a specjalne potrzeby edukacyjne. Z doświadczeń pandemii COVID-19. Ewa Domagała-Zyśk (ed.). Lublin. 165–194.
Zobacz w Google Scholar
Hałas Katarzyna. 2020. „e-Larning akademicki – analiza przypadku wirtualnego kampusu Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie”. Zarządzanie Mediami Vol. 8, No. 3. 259–275.
Zobacz w Google Scholar
Karolczuk Monika. 2020. „Zdalnie realnie. Jak uczymy (się) języków w czasie pandemii”. Języki Obce w Szkole No. 2. 39–43.
Zobacz w Google Scholar
Lesiak-Bielawska Elżbieta Danuta. 2015. „Technologie informacyjne w dydaktyce języków specjalistycznych”. Języki Obce w Szkole No. 4. 4–10.
Zobacz w Google Scholar
Lier Leo van. 2001. Constraints and Resources in Classroom Talk: Issues of Equality and Symmetry. In: English Language Teaching in Its Social Context. A Reader. Christopher N. Candlin, Neil Mercer (eds.). London, New York. 90–107.
Zobacz w Google Scholar
Merryfield Merry. 2003. “Like a Veil: Cross-Cultural Experiential Learning Online”. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education Vol. 3, No. 2. 146–171.
Zobacz w Google Scholar
Moore Joi L., Dickson-Deane Camille, Galyen Krista. 2011. “e-Learning, Online Learning, and Distance Learning Environments: Are They the Same?”. The Internet and Higher Education Vol. 14, No. 2. 129–135.
Zobacz w Google Scholar
Murday Kimmaree, Ushida Eiko, Chenoweth N. Ann. 2008. “Learners’ and Teachers’ Perspectives on Language Online”. Computer Assisted Language Learning Vol. 21, No. 2. 125–142.
Zobacz w Google Scholar
Selwyn Neil. 2010. The “New” Connectivities of Digital Education. In: The Routledge International Handbook of the Sociology of Education. Michael W. Apple, Stephen J. Ball, Luis Armando Gandin (eds.). London, New York. 90–98.
Zobacz w Google Scholar
Netography:
Zobacz w Google Scholar
Journal of Laws. 2000. Issue 374. http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20200000374/U/D20200374Lj.pdf. (accessed: 11.02.2021).
Zobacz w Google Scholar
Journal of Laws. 2000. Issue 410. https://dziennikustaw.gov.pl/D2020000041001.pdf. (accessed: 11.02.2021).
Zobacz w Google Scholar
Journal of Laws. 2000. Issue 433. http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20200000433/O/D20200433.pdf. (accessed: 11.02.2021).
Zobacz w Google Scholar
State Agency for Enterprise Development (PARP). https://www.parp.gov.pl/component/content/article/59030:koronawirus-stan-zagrozenia-epidemicznego-oznacza-liczne-ograniczenia-dla-dzialalnosci-gospodarczej. (accessed: 11.02.2021).
Zobacz w Google Scholar
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.