Online games, why are young people being killed by the media?
PDF (Język Polski)

Keywords

Internet
wyzwania
gry
edukacja
młodzież Internet
challenges
games
education
youth

How to Cite

Wójcik, W. (2022). Online games, why are young people being killed by the media?. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia De Cultura, 14(4), 110–118. https://doi.org/10.24917/20837275.14.4.10

Abstract

Social media apps and games have become an integral part of daily life and routine for many young people. The form, method, manner, and intention in which young people use media influence their behavior, thinking, and even being. The negative social effects of media on young people is an extremely important issue. Challenge, fake news, and bad habits have increased
largely due to social media. Ultra‑fast technological changes leave no choice but to consider what media education should do to prepare young people for this extremely difficult journey, full of obstacles and dangers.

https://doi.org/10.24917/20837275.14.4.10
PDF (Język Polski)

References

Andrzejewska Anna. 2014. Gry komputerowe rozrywką nastolatków. W: Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne. Warszawa. 61–78.
View in Google Scholar

Kozak Stanisław. 2011. Internetoholizm, gry komputerowe i hazard internetowy. W: Patologie komunikowania w Internecie. Zagrożenia i skutki dla dzieci i młodzieży. Warszawa. 102–140.
View in Google Scholar

Skibińska Małgorzata. 2015. Czy pokolenie cyfrowe potrzebuje edukacji informacyjnej?. W: Edukacja a Nowe Technologie w kulturze, informacji i komunikacji. Dorota Siemieniecka (red.). Toruń. 49–68.
View in Google Scholar

Ptaszek Grzegorz. 2019. Edukacja medialna 3.0. Krytyczne rozumienie mediów cyfrowych w dobie Big Data i algorytmizacji. Kraków.
View in Google Scholar

Virilio Paul. 2007. Wypadek pierworodny. Krystyna Szeżyńska‑Maćkowiak (tłum.). Warszawa.
View in Google Scholar

Więckiewicz Marta. 2007. Internet: wirtualna idea i realne skutki. Wybrane aspekty rozwoju Internetu. W: (Kon)teksty kultury medialnej. Analizy i interpretacje. T. 1. Marek Sokołowski (red.). Olsztyn. 367–377.
View in Google Scholar

Borkowska Anna. Uzależnienie od gier komputerowych na liście WHO. https://akademia.nask.pl/blog/1/uzaleznienie-od-gier-komputerowych-na-liscie-who_i10.html [dostęp: 9.04.2022].
View in Google Scholar

Droga Do. 2020. Pee Your Pants Challnge – TikTokowa edukacja z przedsiębiorczość. https://www.youtube.com/watch?v=1bDGkSPGBlE [dostęp: 10.04.2022].
View in Google Scholar

FA, MNIE. 2020. Niebieski Wieloryb w Polsce. Dziewczynka miała pocięte całe ciało. https://www.tvp.info/48060242/niebieski-wieloryb-w-polsce-ofiara-dziewczynka-pociete-cale-cialo-makabryczna-gra-miala-doprowadzic-do-samobojstwa-wieszwiecej [dostęp: 3.06.2022].
View in Google Scholar

Gołąb Mateusz. 2016. Bądźcie ostrożni podczas zabawy w Pokemon GO. Gracz wywołał ogromny wypadek na autostradzie. https://www.ppe.pl/news/44898/badzcie-ostrozni-podczas-zabawy-z-pokemon-go-gracz-wywolal-ogromny-wypadek-na-autostradzie-aktualizacja-1.html [dostęp: 17.03.2023].
View in Google Scholar

ls, ww. 2020. 50 zadań Niebieski Wieloryb. Niebieski Wieloryb to bardzo groźna gra. https://expressilustrowany.pl/50-zadan-niebieski-wieloryb-niebieski-wieloryb-to-bardzo-grozna-gra/ar/c1-11897521 [dostęp: 3.06.2022].
View in Google Scholar

Narodowy Fundusz Zdrowia. 2022. Twoje dziecko jest uzależnione od komputera lub smartfonu? Od teraz otrzyma specjalistyczną pomoc na NFZ. https:// www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/twoje-dziecko-jest-uzaleznione-od-komputera-lub-smartfonu-od-teraz-otrzyma-specjalistyczna-pomoc-na-nfz,8116.html#_ftnref1 [dostęp: 1.06.2022].
View in Google Scholar

Nawak, 2018, 10 przestępstw powiązanych z grami komputerowymi. https://ciekawe.org/2018/05/28/10-przestepstw-powiazanych-z-grami-komputerowymi [dostęp: 30.05.2022].
View in Google Scholar

Popławska Ewa. 2016. Pierwsza śmiertelna ofiara grania w Pokemon Go w Japonii. https://wiadomosci.wp.pl/pierwsza-smiertelna-ofiara-grania-w-pokemon-go-w-japonii-6029556285572225a [dostęp: 17.03.2023].
View in Google Scholar

TVN24. 2008. Nastolatek zabił, bo chciał tak jak w GTA. https://tvn24.pl/swiat/nastolatek-zabil-bo-chcial-tak-jak-w-gta-ra66806-3713755 [dostęp: 31.05.2022].
View in Google Scholar

Tyszkowski Jakub. 2021. „Blackout challenge” znów zabija nastolatka. Nie demonizujmy przez to TikToka. https://vibez.pl/wydarzenia/blackout-challenge-znow-zabija-nastolatka-nie-demonizujmy-przez-to-tiktoka-6665756941736736a [dostęp: 20.04.2022].
View in Google Scholar

Wikipedia. 2020. Choking game. https://pl.wikipedia.org/wiki/Choking_game [dostęp: 23.04.2022].
View in Google Scholar

Wilkins Jacob. 2021. The Coronation Street Killer. https://medium.com/crimebeat/the-coronation-street-killer-58ae957bba3f [dostęp: 3.04.2022].
View in Google Scholar

Wirtualna Polska Tech. 2016. Pokemon Go: Pierwsza ofiara śmiertelna. https://tech.wp.pl/pokemon-go-pierwsza-ofiara-smiertelna,6034810040009857a [dostęp: 17.03.2023].
View in Google Scholar

Wray Meaghan. 2020. ‘Corona challenge’: TikTok star films herself licking airplane toilet seat. https://globalnews.ca/news/6718358/tiktok-toilet-seat-lick-coronavirus/ [dostęp: 19.04.2022].
View in Google Scholar

Wprost. 2018. Wziął udział w „wyzwaniu duszenia”. 11-latek nie żyje. https://www.wprost.pl/swiat/10163500/wzial-udzial-w-wyzwaniu-duszenia-11-latek-nie-zyje.html [dostęp: 14.06.2022].
View in Google Scholar

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Copyright (c) 2023 Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura

Downloads

Download data is not yet available.