Sojusz akademii z aktywizmem, czyli łódzki program edukacji równościowej
PDF (Język Polski)

How to Cite

Desperak, I. (2016). Sojusz akademii z aktywizmem, czyli łódzki program edukacji równościowej. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia De Cultura, 8(1), 105–116. Retrieved from https://studiadecultura.uken.krakow.pl/article/view/3189

Abstract

Tekst przedstawia dorobek i doświadczenie sojuszu akademicko-aktywistycznego w zakresie edukacji równościowej/antydyskryminacyjnej, na przykładzie nieformalnej grupy Łódź Gender. Opisuje akademickie zaplecze aktywistek/ów i trenerek/ów, choćby zimową szkołę trenerską zorganizowaną na uczelni dla trenerek i trenerów oraz program edukacyjny realizowany przez nich w Łodzi i poza nią. Wskazuje na źródła tego rodzaju sojuszy oraz zalety takiej współpracy.
PDF (Język Polski)

References

Castells M. 2008. Siła tożsamości, S. Szymański (przeł.). Warszawa.
View in Google Scholar

Chołuj B. (red.). 2007. Polityka równości płci. Polska. Warszawa. http://www.bezuprzedzen.org/doc/polityka_rownosci_plci_raport.pdf
View in Google Scholar

„Co ma gender do aborcji”. Rzeczpospolita z 10 kwietnia 2010, http://www.kariera.pl/czytaj/1729/co-ma-gender-do-aborcji/.
View in Google Scholar

Gender. Przewodnik Krytyki Politycznej. 2014. Warszawa.
View in Google Scholar

Goffman E. 1979. Gendered advertisements. London: Macmillan.
View in Google Scholar

Ingelhart R., P. Norris. 2009. Wzbierająca fala. Równouprawnienie płci a zmiana kulturowa na świecie, B. Helman (przeł.). Warszawa.
View in Google Scholar

Janowska Z. 2008. Ustawa o równym statusie kobiet i mężczyzn – dotychczasowe efekty i porażki. W Homofobia, mizoginia i ciemnogród. Burzliwe dzieje kontrowersyjnych ustaw, I. Desperak (red.). Łódź: Omega Praksis.
View in Google Scholar

Plummer K. 2009. Krytyczny humanizm i teoria queer, M. Bobako (przeł.). W N. Denzin, Y. Lincoln (red.), Metody badań jakościowych. Warszawa.
View in Google Scholar

Downloads

Download data is not yet available.