Abstract
Tekst przedstawia dorobek i doświadczenie sojuszu akademicko-aktywistycznego w zakresie edukacji równościowej/antydyskryminacyjnej, na przykładzie nieformalnej grupy Łódź Gender. Opisuje akademickie zaplecze aktywistek/ów i trenerek/ów, choćby zimową szkołę trenerską zorganizowaną na uczelni dla trenerek i trenerów oraz program edukacyjny realizowany przez nich w Łodzi i poza nią. Wskazuje na źródła tego rodzaju sojuszy oraz zalety takiej współpracy.References
Castells M. 2008. Siła tożsamości, S. Szymański (przeł.). Warszawa.
View in Google Scholar
Chołuj B. (red.). 2007. Polityka równości płci. Polska. Warszawa. http://www.bezuprzedzen.org/doc/polityka_rownosci_plci_raport.pdf
View in Google Scholar
„Co ma gender do aborcji”. Rzeczpospolita z 10 kwietnia 2010, http://www.kariera.pl/czytaj/1729/co-ma-gender-do-aborcji/.
View in Google Scholar
Gender. Przewodnik Krytyki Politycznej. 2014. Warszawa.
View in Google Scholar
Goffman E. 1979. Gendered advertisements. London: Macmillan.
View in Google Scholar
Ingelhart R., P. Norris. 2009. Wzbierająca fala. Równouprawnienie płci a zmiana kulturowa na świecie, B. Helman (przeł.). Warszawa.
View in Google Scholar
Janowska Z. 2008. Ustawa o równym statusie kobiet i mężczyzn – dotychczasowe efekty i porażki. W Homofobia, mizoginia i ciemnogród. Burzliwe dzieje kontrowersyjnych ustaw, I. Desperak (red.). Łódź: Omega Praksis.
View in Google Scholar
Plummer K. 2009. Krytyczny humanizm i teoria queer, M. Bobako (przeł.). W N. Denzin, Y. Lincoln (red.), Metody badań jakościowych. Warszawa.
View in Google Scholar