Abstrakt
Tekst przedstawia dorobek i doświadczenie sojuszu akademicko-aktywistycznego w zakresie edukacji równościowej/antydyskryminacyjnej, na przykładzie nieformalnej grupy Łódź Gender. Opisuje akademickie zaplecze aktywistek/ów i trenerek/ów, choćby zimową szkołę trenerską zorganizowaną na uczelni dla trenerek i trenerów oraz program edukacyjny realizowany przez nich w Łodzi i poza nią. Wskazuje na źródła tego rodzaju sojuszy oraz zalety takiej współpracy.Bibliografia
Castells M. 2008. Siła tożsamości, S. Szymański (przeł.). Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Chołuj B. (red.). 2007. Polityka równości płci. Polska. Warszawa. http://www.bezuprzedzen.org/doc/polityka_rownosci_plci_raport.pdf
Zobacz w Google Scholar
„Co ma gender do aborcji”. Rzeczpospolita z 10 kwietnia 2010, http://www.kariera.pl/czytaj/1729/co-ma-gender-do-aborcji/.
Zobacz w Google Scholar
Gender. Przewodnik Krytyki Politycznej. 2014. Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Goffman E. 1979. Gendered advertisements. London: Macmillan.
Zobacz w Google Scholar
Ingelhart R., P. Norris. 2009. Wzbierająca fala. Równouprawnienie płci a zmiana kulturowa na świecie, B. Helman (przeł.). Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Janowska Z. 2008. Ustawa o równym statusie kobiet i mężczyzn – dotychczasowe efekty i porażki. W Homofobia, mizoginia i ciemnogród. Burzliwe dzieje kontrowersyjnych ustaw, I. Desperak (red.). Łódź: Omega Praksis.
Zobacz w Google Scholar
Plummer K. 2009. Krytyczny humanizm i teoria queer, M. Bobako (przeł.). W N. Denzin, Y. Lincoln (red.), Metody badań jakościowych. Warszawa.
Zobacz w Google Scholar