Abstract
The article concerns selected aspects of space illustrated in amateur photography. The author proposes a division into private, public and imaginary space. The first part focuses on the analysis of photo-amateurship, defining the amateur himself and motivations that guide him. The second part concentrates on family, souvenir and tourist photography, in which the three above-mentioned spaces are manifested.References
Chéroux Clément. 2014. Wernakularne. Eseje z historii fotografii. Tomasz Swoboda (przeł.). Warszawa.
Ferenc Tomasz. 2004. Fotografia. Dyletanci, amatorzy, artyści. Łódź.
Latoś Henryk. 1979. 1000 słów o fotografii. Warszawa.
Lewenstein Marta. 2014. Znaczenie fotografii w turystyce. Kraków.
Matuchniak-Krasuska Anna. 2010. Zarys socjologii sztuki Pierre’a Bourdieu. Warszawa.
Mitchell W. J. T. 2015. Czego chcą obrazy?. Łukasz Zaremba (przeł.). Warszawa.
Potocka Maria Anna. 2010. Fotografia. Ewolucja medium sztuki. Warszawa.
Ryczek Justyna. 2010. Nadmiar fotografii - jestem, więc fotografuję (a może fotografuję, więc jestem?). W: Społeczne dyskursy sztuki fotografii. Marianna Michałowska, Piotr Wołyński (red.). Poznań. 105-113.
Sobota Adam. 2001. Szlachetność techniki. Artystyczne dylematy fotografii w XIX i XX wieku. Warszawa.
Ferenc Tomasz. 2004. Fotografia. Dyletanci, amatorzy, artyści. Łódź.
Latoś Henryk. 1979. 1000 słów o fotografii. Warszawa.
Lewenstein Marta. 2014. Znaczenie fotografii w turystyce. Kraków.
Matuchniak-Krasuska Anna. 2010. Zarys socjologii sztuki Pierre’a Bourdieu. Warszawa.
Mitchell W. J. T. 2015. Czego chcą obrazy?. Łukasz Zaremba (przeł.). Warszawa.
Potocka Maria Anna. 2010. Fotografia. Ewolucja medium sztuki. Warszawa.
Ryczek Justyna. 2010. Nadmiar fotografii - jestem, więc fotografuję (a może fotografuję, więc jestem?). W: Społeczne dyskursy sztuki fotografii. Marianna Michałowska, Piotr Wołyński (red.). Poznań. 105-113.
Sobota Adam. 2001. Szlachetność techniki. Artystyczne dylematy fotografii w XIX i XX wieku. Warszawa.
Downloads
Download data is not yet available.