Abstract
The SARS-CoV-2 virus pandemic has halted the economy and forced its complete reorganization. Every day creative industries struggle to maintain production, financial continuity and reorganize their structures to adapt to the rapidly growing online sales. These changes have increased the importance of social media, influencer marketing and e-commerce. This work is based on the analysis of the changes that took place in the fashion industry during the pandemic. The activities of brands from the fashion and beauty sectors in online campaigns and social media channels were analyzed.
References
Caban Alicja. 2019. Trendy w digitalizacji branży fashion. https://harbingers.io/blog/trendy-w-digitalizacji-branzy-fashion. (dostęp: 23.03.2021).
View in Google Scholar
Ciesielski Mirosław. 2020. Moda – nowe szaty króla. https://www.obserwatorfinansowy.pl/tematyka/makroekonomia/trendy-gospodarcze/moda-nowe-szaty-krola/. (dostęp: 12.03.2021).
View in Google Scholar
Dokument referencyjny dotyczący najlepszych dostępnych technik (BAT) dla garbowania skór. 2013. http://ippc.mos.gov.pl/ippc/custom/TAN_Adopted_05-05-2013___pl_na%20strone.pdf. (dostęp: 26.03.2021).
View in Google Scholar
Gonzalo Antonio, Harreis Holger, Sanchez Altable Carlos, Villepelet Cyrielle. 2020. Fashion’s Digital Transformation. Now or Never, McKinsey & Company. https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/fashions-digital-transformation-now-or-never#. (dostęp: 26.03.2021).
View in Google Scholar
Granitz A. Neil, Ward C. James. 1996. Virtual Community. A Sociocognitive Analysis, Advances in Consumer Research t. 23. 178–182.
View in Google Scholar
IndaHash 2021. https://labs.indahash.com/influencer-marketing-report-international-casestudy/. (dostęp: 23.03.2021).
View in Google Scholar
IUCN. 2017. https://www.iucn.org/news/secretariat/201702/invisible-plastic-partic-les-textiles-and-tyres-major-source-ocean-pollution-%E2%80%93-iucn-study. (dostęp: 21.03.2021).
View in Google Scholar
IUCN. 2020. https://www.thredup.com/resale/. (dostęp: 21.03.2021).
View in Google Scholar
Jankowska Marlena. 2020. „Oda” do koronawirusa. Pandemonium czy panaceum dla sektora kreatywnego? Katowice. http://www.lawinstyle.us.edu.pl/files/ksiazka_covid_tom_6.pdf. (dostęp: 26.03.2021).
View in Google Scholar
Kotler Philip. 1991. Marketing Management. Englewood Cliffs, NJ.
View in Google Scholar
KPMG. 2020. https://home.kpmg/pl/pl/home/media/press-releases/2020/09/media-press-czy-pandemia-covid-19-trwale-zmieni-zwyczaje-zakupowe-polakow.html. (dostęp: 25.03.2021).
View in Google Scholar
Kuczamer-Kłopotowska Sylwia, Piekarska Kinga. 2018. „Realizacja funkcji influencer marketingu w opinii influencerów i ich followersów”. Zarządzanie i Finanse / Journal of Managament and Finance t. 16. 163.
View in Google Scholar
Kumor Karolina. 2020. Influencer marketing działa wirusowo. Branża w dobie pandemii. Kraków. https://morebananas.pl/sklep/ebook/influencer-marketing-w-dobie-pandemii. (dostęp: 26.03.2021).
View in Google Scholar
LoveBrands Relations. 2021. Influencerzy w dobie pandemii. Czego od internetowych liderów opinii oczekują Polacy?. https://lbrelations.pl/pl/news/489,influencerzy-w-dobie-pande-mii-czego-od-internetowych-liderow-opinii-oczekuja-polacy. (dostęp: 26.03.2021).
View in Google Scholar
McDowell Maghan. 2019. What to Know about “Clothing as a Service”. https://www.voguebusiness.com/technology/clothing-as-service-caas-rental- rent-the-runway. (dostęp: 25.03.2021).
View in Google Scholar
McFall-Johnsen Morgan. 2019. Branża odzieżowa coraz większym zagrożeniem dla środowiska. Te dane są alarmujące. https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/jak-branza-modowa-wplywa-na-nasza-planete/0scnbrb. (dostęp: 26.03.2021).
View in Google Scholar
Morgan Blake. 2020. The Fashion Industry Is Ready for a Makeover. https://www.forbes.com/sites/blakemorgan/2020/12/03/the-fashion-industry-is-ready-for-a-makeover-4-changes-well-see-in-the-future/?sh=14f88b5f914a. (dostęp: 23.03.2021).
View in Google Scholar
Polityka zdrowotna. 2020. https://www.politykazdrowotna.com/64942,hot16challenge-na-walke-z-koronawirusem-zebrano-ponad-36-mln-zl. (dostęp: 26.03.2021).
View in Google Scholar
SJP 2021. https://sjp.pwn.pl/mlodziezowe-slowo-roku/haslo/influencer;6368873.html. (dostęp: 20.03.2021).
View in Google Scholar
Wilusz Radosław. 2017. Influencer Marketing potężny ponad miarę. Marketing (r)Evolution. Nowe techniki, pomysły, rozwiązania. Rzeszów.
View in Google Scholar
Zawadzka Aleksandra. 2020. Nawet ludzie, którzy nie pomyśleliby o kupowaniu rzeczy z drugiej ręki, rozważają tę opcję teraz. Rozmawiamy z Mildą Mitkute, współzałożycielką Vinted. https://www.elle.pl/artykul/nawet-ludzie-ktorzy-nie-pomysleliby-o-kupowaniu-rzeczy-z-drugiej-reki-rozwazaja-te-opcje-teraz-rozmawiamy-z-milda-mitkute-wspolzalozycielka-vinted. (dostęp: 25.03.2021).
View in Google Scholar
Zrównoważona moda. 2020. http://gots.pl/zrownowazona-moda/. (dostęp: 23.03.2021).
View in Google Scholar
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.