The impact of the pandemic on the beauty industry. Analysis of communication of beauty sector brands in social media
PDF (Język Polski)

Keywords

social media
fashion sector
pandemic media społecznościowe
sektor mody
pandemia

How to Cite

Nessler, S., & Paszek, A. (2021). The impact of the pandemic on the beauty industry. Analysis of communication of beauty sector brands in social media. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia De Cultura, 13(4), 95–107. https://doi.org/10.24917/20837275.13.4.7

Abstract

The SARS-CoV-2 virus pandemic has halted the economy and forced its complete reorganization. Every day creative industries struggle to maintain production, financial continuity and reorganize their structures to adapt to the rapidly growing online sales. These changes have increased the importance of social media, influencer marketing and e-commerce. This work is based on the analysis of the changes that took place in the fashion industry during the pandemic. The activities of brands from the fashion and beauty sectors in online campaigns and social media channels were analyzed.

https://doi.org/10.24917/20837275.13.4.7
PDF (Język Polski)

References

Caban Alicja. 2019. Trendy w digitalizacji branży fashion. https://harbingers.io/blog/trendy-w-digitalizacji-branzy-fashion. (dostęp: 23.03.2021).
View in Google Scholar

Ciesielski Mirosław. 2020. Moda – nowe szaty króla. https://www.obserwatorfinansowy.pl/tematyka/makroekonomia/trendy-gospodarcze/moda-nowe-szaty-krola/. (dostęp: 12.03.2021).
View in Google Scholar

Dokument referencyjny dotyczący najlepszych dostępnych technik (BAT) dla garbowania skór. 2013. http://ippc.mos.gov.pl/ippc/custom/TAN_Adopted_05-05-2013___pl_na%20strone.pdf. (dostęp: 26.03.2021).
View in Google Scholar

Gonzalo Antonio, Harreis Holger, Sanchez Altable Carlos, Villepelet Cyrielle. 2020. Fashion’s Digital Transformation. Now or Never, McKinsey & Company. https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/fashions-digital-transformation-now-or-never#. (dostęp: 26.03.2021).
View in Google Scholar

Granitz A. Neil, Ward C. James. 1996. Virtual Community. A Sociocognitive Analysis, Advances in Consumer Research t. 23. 178–182.
View in Google Scholar

IndaHash 2021. https://labs.indahash.com/influencer-marketing-report-international-casestudy/. (dostęp: 23.03.2021).
View in Google Scholar

IUCN. 2017. https://www.iucn.org/news/secretariat/201702/invisible-plastic-partic-les-textiles-and-tyres-major-source-ocean-pollution-%E2%80%93-iucn-study. (dostęp: 21.03.2021).
View in Google Scholar

IUCN. 2020. https://www.thredup.com/resale/. (dostęp: 21.03.2021).
View in Google Scholar

Jankowska Marlena. 2020. „Oda” do koronawirusa. Pandemonium czy panaceum dla sektora kreatywnego? Katowice. http://www.lawinstyle.us.edu.pl/files/ksiazka_covid_tom_6.pdf. (dostęp: 26.03.2021).
View in Google Scholar

Kotler Philip. 1991. Marketing Management. Englewood Cliffs, NJ.
View in Google Scholar

KPMG. 2020. https://home.kpmg/pl/pl/home/media/press-releases/2020/09/media-press-czy-pandemia-covid-19-trwale-zmieni-zwyczaje-zakupowe-polakow.html. (dostęp: 25.03.2021).
View in Google Scholar

Kuczamer-Kłopotowska Sylwia, Piekarska Kinga. 2018. „Realizacja funkcji influencer marketingu w opinii influencerów i ich followersów”. Zarządzanie i Finanse / Journal of Managament and Finance t. 16. 163.
View in Google Scholar

Kumor Karolina. 2020. Influencer marketing działa wirusowo. Branża w dobie pandemii. Kraków. https://morebananas.pl/sklep/ebook/influencer-marketing-w-dobie-pandemii. (dostęp: 26.03.2021).
View in Google Scholar

LoveBrands Relations. 2021. Influencerzy w dobie pandemii. Czego od internetowych liderów opinii oczekują Polacy?. https://lbrelations.pl/pl/news/489,influencerzy-w-dobie-pande-mii-czego-od-internetowych-liderow-opinii-oczekuja-polacy. (dostęp: 26.03.2021).
View in Google Scholar

McDowell Maghan. 2019. What to Know about “Clothing as a Service”. https://www.voguebusiness.com/technology/clothing-as-service-caas-rental- rent-the-runway. (dostęp: 25.03.2021).
View in Google Scholar

McFall-Johnsen Morgan. 2019. Branża odzieżowa coraz większym zagrożeniem dla środowiska. Te dane są alarmujące. https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/jak-branza-modowa-wplywa-na-nasza-planete/0scnbrb. (dostęp: 26.03.2021).
View in Google Scholar

Morgan Blake. 2020. The Fashion Industry Is Ready for a Makeover. https://www.forbes.com/sites/blakemorgan/2020/12/03/the-fashion-industry-is-ready-for-a-makeover-4-changes-well-see-in-the-future/?sh=14f88b5f914a. (dostęp: 23.03.2021).
View in Google Scholar

Polityka zdrowotna. 2020. https://www.politykazdrowotna.com/64942,hot16challenge-na-walke-z-koronawirusem-zebrano-ponad-36-mln-zl. (dostęp: 26.03.2021).
View in Google Scholar

SJP 2021. https://sjp.pwn.pl/mlodziezowe-slowo-roku/haslo/influencer;6368873.html. (dostęp: 20.03.2021).
View in Google Scholar

Wilusz Radosław. 2017. Influencer Marketing potężny ponad miarę. Marketing (r)Evolution. Nowe techniki, pomysły, rozwiązania. Rzeszów.
View in Google Scholar

Zawadzka Aleksandra. 2020. Nawet ludzie, którzy nie pomyśleliby o kupowaniu rzeczy z drugiej ręki, rozważają tę opcję teraz. Rozmawiamy z Mildą Mitkute, współzałożycielką Vinted. https://www.elle.pl/artykul/nawet-ludzie-ktorzy-nie-pomysleliby-o-kupowaniu-rzeczy-z-drugiej-reki-rozwazaja-te-opcje-teraz-rozmawiamy-z-milda-mitkute-wspolzalozycielka-vinted. (dostęp: 25.03.2021).
View in Google Scholar

Zrównoważona moda. 2020. http://gots.pl/zrownowazona-moda/. (dostęp: 23.03.2021).
View in Google Scholar

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Downloads

Download data is not yet available.