Polish film school? A review of the book „Trudna obecność. Film w edukacji polonistycznej a interpretacja” by Maria Szoska
PDF (Język Polski)

Keywords

Trudna obecność
Maria Szoska Trudna obecność
Maria Szoska

How to Cite

Kasprzak, M. (2020). Polish film school? A review of the book „Trudna obecność. Film w edukacji polonistycznej a interpretacja” by Maria Szoska. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia De Cultura, 12(4), 160–165. Retrieved from https://studiadecultura.uken.krakow.pl/article/view/7592
PDF (Język Polski)

References

Depta Henryk. 1975. Film i wychowanie. Warszawa.
Dziarmakowska Kaja, Wróbel Paulina i in. 2015. Badanie potencjału wdrażania edukacji medialnej w polskich szkołach. Warszawa. http://edukacjamedialna.edu.pl/media/chunks/attachment/ Badanie_potencja% C5%82u_edukacji_medialnej_w_Warszawie_raport_ final.pdf. (dostęp: 14.06.2020).
Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. EduAkcja. Jacek Pyżalski (red.). 2020. https:// zdalnie.edu-akcja.pl/. (dostęp: 15.06.2020).
Figat Katarzyna. 2016. Usłyszeć film: przyczynek do dyskusji na temat edukacji z zakresu dźwięku i muzyki filmowej. W: Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki. Ewa Ciszewska, Konrad Klejsa (red.). Łódź. 197-215.
Hendrykowska Małgorzata. 1997. „Między wynalazkiem a sztuką. Film na ziemiach polskich (1896-1915)”. Kwartalnik Filmowy nr 18. 186.
Koblewska-Wróblowa Janina. 1964. Film fabularny w szkole. Warszawa.
Korosteński Zbigniew. 1896. „Kinematograf - fotografia ruchu i życia”. Dźwignia nr 16. 113-114.
Kruczkowski Franciszek. 1913. „Kinematograf jako czynnik pedagogiczny”. Scena i Ekran nr 1. 22-23.
Nurczyńska-Fidelska Ewelina. 1989. Edukacja filmowa na tle kultury literackiej. Łódź.
Nurczyńska-Fidelska Ewelina, Parniewska Barbara, Popiel-Popiołek Ewa, Ulińska Halina. 1993. Film w szkolnej edukacji humanistycznej. Warszawa - Łódź.
O potrzebie edukacji medialnej w Polsce. Michał Fedorowicz, Sławomir Ratajski (red.). 2015. Warszawa.
Plichta Piotr. 2020. Różne konteksty nierówności cyfrowych a wyzwania dla zdalnej edukacji - propozycje. W: Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Jacek Pyżalski (red.). EduAkcja. https://zdalnie.edu-akcja.pl/. (dostęp: 15.06.2020).
Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum. 2018. https://podstawaprogramowa.pl/ liceum-technikum/jezyk-polski. (dostęp: 20.06.2020).
Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej. 2018. https://podstawaprogramowa.pl/ Szkola-podstawowa-IV-VIII/ Jezyk-polski. (dostęp: 20.06. 2020).
Skoczylas Ludwik. 1913. „Jak kinoteatr wychowuje naszą młodzież”. Kronika Powszechna nr 25. 414.
Szoska Maria. 2015. Kamień i cierpienie… o „Kamieniach na szaniec” Aleksandra Kamińskiego oraz ich filmowej adaptacji Roberta Glińskiego. W: Lęk, ból, cierpienie: analizy i interpretacje. Grażyna Różańska (red.). Pruszcz Gdański - Słupsk. 217-227.
Szoska Maria. 2017a. Nowa twarz Małego Księcia. O nowych sposobach odczytania opowieści Antoine’a de Saint-Exupéry’ego. W: Edukacja polonistyczna wobec przemian kulturowych. Iwona Morawska, Małgorzata Latoch-Zielińska. Lublin. 241-252.
Szoska Maria. 2017b. Prawdziwa niewiara w śmiertelność ciała. O bohaterach „Body / Ciało. Czy jest coś więcej?” Małgorzaty Szumowskiej. W: Między sacrum a profanum: rozważania i dylematy. Grażyna Różańska (red.). Kraków. 339-349.
Szoska Maria. 2017c. Zatrzymana w kadrze. Filmowa Papusza. W: Wielka wędrówka - wielki postój. Wizerunki Romów w literaturze, historii, sztuce. Grażyna Pawlak, Anna Sobieska (red.). Warszawa. 127-144.
Szoska Maria. 2019. Trudna obecność. Film w edukacji polonistycznej a interpretacja. Gdańsk.
Wóycicki Kazimierz Władysław. 1923. Obraz w nauczaniu języka ojczystego i literatury. Warszawa.

Downloads

Download data is not yet available.