Abstrakt
Blogi i serwisy społecznościowe gromadzą ogromną liczbę użytkowników internetu. O atrakcyjności tego aspektu kultury online przesądzają zarówno nieograniczone możliwości w zakresie wyboru i ekspresji tożsamości, jak również interaktywność, która odgrywa ważną rolę dla procesualnych ujęć tej struktury. Celem artykułu jest przybliżenie problematyki aktywności narracyjnej w przestrzeni online przy uwzględnieniu możliwych konsekwencji dla procesów kształtowania i modyfikowania tożsamości indywidualnej. Opis przekształceń w zakresie konceptualizacji pojęcia tożsamości ilustruje dychotomię pomiędzy integralnością a defragmentacją tej struktury.Bibliografia
Aricak Osman Tolga, Şahin Dündar, Mark Saldaüa. 2015. „Mediating effect of self acceptance between values and offline/online identity expressions among college students”. Computers in Human Behavior 49 : 362−374.
Zobacz w Google Scholar
Blogerzy w Polsce 2013 znajomość – wizerunek – znaczenie. Dostęp 13 czerwca 2016. http://pbi.org.pl/aktualnosci/Blogerzy%20w%20Polsce%202013%20(18kwi13).pdf.
Zobacz w Google Scholar
Camacho Mar, Janaina Minelli, Gabriela Grosseck. 2012. „Self and identity: raising undergraduate students’ awareness on their digital foodprints”, Procedia – Social and Behavioral Sciences 46 : 3176−3181.
Zobacz w Google Scholar
Gałdowa Anna. 1992. Powszechność i wyjątek. Rozwój osobowości człowieka dorosłego. Kraków: Wydawnictwo Platan.
Zobacz w Google Scholar
Gergen Kenneth J. 2009. Nasycone Ja. Dylematy tożsamości w życiu współczesnym, Mirosława Marody (przekł.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Zobacz w Google Scholar
Hall Calvin S, Gardner Lindzey, John B. Campbell. 2013. Teorie osobowości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Zobacz w Google Scholar
Kustra Arkadiusz, Jan Zając. 2008, Motywacje, zachowania i poglądy autorów czytelników blogów. Dostęp 13 czerwca 2016. http://pliki.gemius.pl/Raporty/2008/2008_Gemius_Blox.pl_Badanie_blogosfery.pdf.
Zobacz w Google Scholar
Jeleśniański Marek. 2008. Definicja i rodzaje blogów. Dostęp 29 lutego 2016. http://eredaktor.pl/teoria/definicja-i-rodzaje-blogow/.
Zobacz w Google Scholar
Kozielecki Józef (red.). 2009. Nowe idee w psychologii. Gdańsk: Wydawnictwo GWP.
Zobacz w Google Scholar
Leppanen Sirpa. 2015. „Dog blogs as ventriloquism: Authentication of the human voice, Discourse”. Context and Media 8 : 63−73.
Zobacz w Google Scholar
Li Jamy, Mark Chignell. 2010. „Birds of a feather: How personality influences blog writing and reading”, International Journal of Human – Computer Studies 68 : 589−602.
Zobacz w Google Scholar
Oleś Piotr K. 2009. Wprowadzenie do psychologii osobowości. Warszawa: Wydawnictwo „Scholar”.
Zobacz w Google Scholar
Rettberg Jill Walker. 2012. Blogowanie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Zobacz w Google Scholar
Trzebiński Jerzy. 2002. Narracja jako sposób rozumienia świata. Dostęp 20 czerwca 2016.
Zobacz w Google Scholar
http://www.is.uw.edu.pl/studenci/pliki/o/19_trzebinski_narracja.pdf.
Zobacz w Google Scholar