Abstract
The aim of the article is to present the term edutainment in the context of cultural institutions in Poland. The ways of fulfilling the educational role of five institutions Centrum Nauki Kopernik in Warsaw, Muzeum Historii Żydów Polskich Polin in Warsaw, Muzeum Sztuki in Łódź, Muzeum Fabryki in Łódź and Centrum Nauki i Techniki EC1 in Łódź were taken into considerations. The websites, offers and presence in social media of the institutions were examined and compared. The impact of COVID-19 on educational activities of the institutions which is visible in digitalizing of the institutions’ resources and publishing them on the Internet was presented. Interactive and innovative edutainment activities are not common yet but they are becoming more and more
popular that was shown in the example of the afore mentioned institutions.
References
Anioł Joanna. 2017. „Edutainment jako przestrzeń edukacji nieformalnej. Edukacyjny potencjał programów telewizyjnych w świetle analizy serialu Głęboka woda i wypowiedzi odbiorców”. Kultura i Edukacja 1 (115). 182–198.
View in Google Scholar
Czaja‑Chudyba Iwona. 2006. Pedagogika zabawy w osobowym i profesjonalnym przygotowaniu do zawodu nauczyciela. Kraków.
View in Google Scholar
Huizinga Johan. 1985. Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury. Maria Kurecka, Witold Wirpsza (tłum.). Warszawa.
View in Google Scholar
Iwanicka Agnieszka. 2010. Edutainment – sposób na edukację w dobie kultury popularnej. W: Kultura popularna – Tożsamość – Edukacja. Daria Hejwosz, Witold Jakubowski (red.). Kraków. 305–313.
View in Google Scholar
Okoń Wincenty. 1995. Zabawa a rzeczywistość. Warszawa.
View in Google Scholar
Skibińska Małgorzata. 2010. „Edutainment jako metoda edukacji przyszłości (teraźniejszość)”. Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja: Kwartalnik Myśli Społeczno‑ Pedagogicznej 2 (50). 57–64.
View in Google Scholar
Szymaniak Jadwiga. 2019. „Pedagogika zabawy”. Studia Gdańskie, Wizje i rzeczywistość XVI. 41–56.
View in Google Scholar
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Copyright (c) 2023 Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura