Technologie mobilne w edukacji kulturalnej
PDF

Słowa kluczowe

edukacja kulturalna
aplikacje muzealne
kultura
sztuka
mobilność
technologie mobilne
mobile applications for museums (mobile apps)
cultural education
culture
art
mobility
mobile technologies

Jak cytować

Słaby, A. (2015). Technologie mobilne w edukacji kulturalnej. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia De Cultura, 6, 80–94. Pobrano z https://studiadecultura.uken.krakow.pl/article/view/2272

Abstrakt

Mobile technologies in cultural education

In this article I present some of the most popular mobile museum applications - their content, accessibility, and finally the possibility to use them in the educational process. In the public opinion these applications are not yet seen as a form of education or useful fun, but rather as a feature of mobile devices. Therefore, in their analysis, I focused on their potential for cultural education. Many museum and educational applications can be attributed to fulfill several important functions of education - developmental, educational, cognitive, expressive, culture-creating and finally recreational and ludic. Mobility is therefore an important goal of education nowadays, and the modern facilities can help to develop competencies that are important from the perspective of cultural education, such as understanding the needs of training and cultural development in the process of lifelong learning, valuing traditions and cultural heritage.

PDF

Bibliografia

Elkonin D.B. (1984), Psychologia zabawy, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar

Gadacz T., Pochwała mądrości, http://www.iumw.plo-madrosci/articles/wyklad-prof-gadacz.html (dostęp: 28.08.2014).
Zobacz w Google Scholar

Głowacz A., Między oświeceniową misją muzeum a innowacyjną ofertą edukacyjną http://www.nimoz.pl/upload/wydawnictwa/Muzealnictwo/muzealnictwo51/Muzealnictwo_51_10.pdf (dostęp: 13.12.2013).
Zobacz w Google Scholar

Huizinga J. (1967), Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar

Jankowski D. (1996), Wstęp, [w:] Edukacja kulturalna i aktywność artystyczna, red. D. Jankowski, Poznań.
Zobacz w Google Scholar

Kicińska U., Gry edukacyjne jako forma aktywizowania uczniów w nauczaniu historii (tekst w druku, dziękuję Autorce za udostępnienie maszynopisu).
Zobacz w Google Scholar

Bartosik M., Filip A., Kozera P., Poszerzona rzeczywistość w edukacji, http://www.e-edukacja.net/piata/referaty/sesja_IIIb/26_e-edukacja.pdf (dostęp: 14.12.2013).
Zobacz w Google Scholar

Miłosz C. (1981), Dolina Issy, Kraków.
Zobacz w Google Scholar

Muzea i uczenie się przez całe życie – podręcznik europejski (2013), Warszawa (wersja PDF).
Zobacz w Google Scholar

Ogonowska A. (2009), Telewizja w edukacji medialnej, Kraków.
Zobacz w Google Scholar

Okoń W. (1987), Zabawa a rzeczywistość, Warszawa.
Zobacz w Google Scholar

Szeląg M. (2013), Koncepcje edukacyjne w polskich muzeach w świetle raportu o stanie edukacji muzealnej, [w:] Edukacja muzealna w Polsce. Aspekty. Konteksty. Ujęcia, red. W. Wysok, A. Stępnik, Lublin, s. 13–37.
Zobacz w Google Scholar

Tyszkowa M. (1996), Geneza i rozwój kompetencji do uczestniczenia w komunikacji artystycznej: rola zabawy, [w:] Edukacja kulturalna i aktywność artystyczna, red. D. Jankowski, Poznań, s. 91–107.
Zobacz w Google Scholar

Netografia
Zobacz w Google Scholar

Raport Generation Mobile 2013 http://2013.generationmobile.pl/raport (dostęp: 4.12.2013). zob. też sondaż SAFT (Samfélag, fjölskylda og tækni) http://icelandnews.is/wiadomosci/z-kraju/96-dzieci-posiada-telefony-komorkowe-i-smartfony (dostęp: 14.12.2013).
Zobacz w Google Scholar

http://www.nimoz.pl/upload/wydawnictwa/Muzealnictwo/muzealnictwo51/Muzealnictwo_51_10.pdf.
Zobacz w Google Scholar

http://prnews.pl/aktualnosci/qr-kody-nie-hipnotyzuja-wyniki-badania-researchnkz72513. html (dostęp: 9.12.2013).
Zobacz w Google Scholar

http://www.technoatmuseo.com/2011/11/facebook-places-i-william-turner.html (dostęp: 8.12.2013).
Zobacz w Google Scholar

https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.genwolnosci.mamgenwolnosci (dostęp: 13.12.2013).
Zobacz w Google Scholar

http://www.tate.org.uk/whats-on/tate-modern/exhibition/gauguin, http://www.tate.org.uk/context-comment/apps/gauguin-multimedia-guide (dostęp: 13.12.2013).
Zobacz w Google Scholar

http://www.tate.org.uk/whats-on/tate-modern/exhibition/gauguin, http://www.tate.org.uk/context-comment/apps/gauguin-multimedia-guide (dostęp: 13.12.2013).
Zobacz w Google Scholar

https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.palac.wilanow.pares.inter.primus&hl=pl (dostęp: 8.12.2013).
Zobacz w Google Scholar

http://wilanow-palac.pl/primus (dostęp: 10 XII 2013).
Zobacz w Google Scholar

https://play.google.com/store/apps/details?id=iiiGuide.poland.wilanow (dostęp: 10.12.2013).
Zobacz w Google Scholar

https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.genwolnosci.mamgenwolnosci.
Zobacz w Google Scholar

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.prekursor.szlakrzemiosla (dostęp: 6.12.2013).
Zobacz w Google Scholar

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.prekursor.szlakrzemiosla (dostęp: 13.12.2013).
Zobacz w Google Scholar

http://szlakrzemiosla.pl/oszlaku.html (dostęp: 13.12.2013).
Zobacz w Google Scholar

http://szlakrzemiosla.pl/oszlaku.html (dostęp: 13.12.2013).
Zobacz w Google Scholar

http://www.diabelpolski.eu/przedpiekle/o_muzeum.html (dostęp: 11.12.2013).
Zobacz w Google Scholar

http://www.e-edukacja.net/piata/referaty/sesja_IIIb/26_e-edukacja.pdf (dostęp: 14.12.2013).
Zobacz w Google Scholar

http://www.k2.pl/#!/pl/dla-prasy/aktualnosci/poszerzone-nowe-sukiennice/ (dostęp: 14.12.2013).
Zobacz w Google Scholar

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appvetica.mwaw&hl=pl (dostęp: 4.12.2013).
Zobacz w Google Scholar

Downloads

Download data is not yet available.