Abstract
The author of the article examines media education (media literacy), its key moments of development, and the main assumptions associated with it. The study was developed at the Polish Philology Institute of the Pedagogical University of Krakow. The historical outline justifies possible institutional development strategies in the context of pressure from the labor market.
References
Bauer Zbigniew. 2013. „Kulturoznawca (i medioznawca) na skrzyżowaniu”. Konspekt 3. 14–18.
View in Google Scholar
Faron Bolesław. Roszczynialska Magdalena (oprac.). 2004. Świat się zmienia, a my z nim. Informator dla studentów. Przedmioty, zagadnienia, teksty. Filologia polska. Kraków.
View in Google Scholar
Kłakówna Zofia Agnieszka. 2005. Kulturowa koncepcja kształcenia polonistycznego. W: Polonistyka w przebudowie. Literaturoznawstwo – wiedza o języku – wiedza o kulturze – edukacja. T. 2. Małgorzata Czermińska i in. (red.). Kraków. 74–84.
View in Google Scholar
Ogonowska Agnieszka. 2013. Współczesna edukacja medialna: teoria i rzeczywistość. Kraków.
View in Google Scholar
Ogonowska Agnieszka. 2016. Katedra Mediów i Badań Kulturowych [hasło]. W: Wyższa Szkoła Pedagogiczna. Akademia Pedagogiczna. Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie 1996–2016. Katarzyna Dormus, Ryszard Ślęczka, Justyna Wojniak (red.). Kraków. s. 114.
View in Google Scholar
Ogonowska Agnieszka. 2018. Uzależnienia medialne. Uwarunkowania, leczenie, profilaktyka. Kraków.
View in Google Scholar
Ogonowska Agnieszka, Ptaszek Grzegorz. 2015. (Re)edukacja medialna. Nowe spojrzenie na edukację medialną. W: Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian kulturowych, społecznych i technologicznych. Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek (red.). Kraków. 7–18.
View in Google Scholar
Stoch Magdalena. 2019. „Krytyczna analiza przekazów medialnych w czasach postprawdy – podstawowe definicje i rekomendacje”. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura 11. 66–76.
View in Google Scholar
Stoch Magdalena. Teutsch Agata. 2019. Bez zgody na przemoc – czyli jak każda społeczność może zapobiegać przemocy? Przewodnik dla szkół, domów kultury i uczelni na temat organizacji i realizacji działań edukacyjnych dotyczących przeciwdziałania cyberprzemocy i przemocy seksualnej z wykorzystaniem filmów. Kraków.
View in Google Scholar
Tyson Alec, Kennedy Brian, Funk Cary. 2021. Gen Z, Millennials Stand Out for Climate Change Activism, Social Media Engagement With Issue. https://www.pewresearch.org/science/2021/05/26/gen-z-millennials-stand-out-for-climate-change-activism-social-media-engagement-with-issue/ [dostęp: 18.08.2022].
View in Google Scholar
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Copyright (c) 2023 Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura