Media education at the Polish Philology Institute of the Pedagogical University of Krakow
PDF (Język Polski)

Keywords

edukacja medialna
Katedra Mediów i Badań Kulturowych
Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie media education
media literacy
Cultural and Media Studies Department
Pedagogical University of Krakow

How to Cite

Stoch, M. (2022). Media education at the Polish Philology Institute of the Pedagogical University of Krakow. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia De Cultura, 14(4), 89–97. https://doi.org/10.24917/20837275.14.4.8

Abstract

The author of the article examines media education (media literacy), its key moments of development, and the main assumptions associated with it. The study was developed at the Polish Philology Institute of the Pedagogical University of Krakow. The historical outline justifies possible institutional development strategies in the context of pressure from the labor market.

https://doi.org/10.24917/20837275.14.4.8
PDF (Język Polski)

References

Bauer Zbigniew. 2013. „Kulturoznawca (i medioznawca) na skrzyżowaniu”. Konspekt 3. 14–18.
View in Google Scholar

Faron Bolesław. Roszczynialska Magdalena (oprac.). 2004. Świat się zmienia, a my z nim. Informator dla studentów. Przedmioty, zagadnienia, teksty. Filologia polska. Kraków.
View in Google Scholar

Kłakówna Zofia Agnieszka. 2005. Kulturowa koncepcja kształcenia polonistycznego. W: Polonistyka w przebudowie. Literaturoznawstwo – wiedza o języku – wiedza o kulturze – edukacja. T. 2. Małgorzata Czermińska i in. (red.). Kraków. 74–84.
View in Google Scholar

Ogonowska Agnieszka. 2013. Współczesna edukacja medialna: teoria i rzeczywistość. Kraków.
View in Google Scholar

Ogonowska Agnieszka. 2016. Katedra Mediów i Badań Kulturowych [hasło]. W: Wyższa Szkoła Pedagogiczna. Akademia Pedagogiczna. Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie 1996–2016. Katarzyna Dormus, Ryszard Ślęczka, Justyna Wojniak (red.). Kraków. s. 114.
View in Google Scholar

Ogonowska Agnieszka. 2018. Uzależnienia medialne. Uwarunkowania, leczenie, profilaktyka. Kraków.
View in Google Scholar

Ogonowska Agnieszka, Ptaszek Grzegorz. 2015. (Re)edukacja medialna. Nowe spojrzenie na edukację medialną. W: Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian kulturowych, społecznych i technologicznych. Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek (red.). Kraków. 7–18.
View in Google Scholar

Stoch Magdalena. 2019. „Krytyczna analiza przekazów medialnych w czasach postprawdy – podstawowe definicje i rekomendacje”. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura 11. 66–76.
View in Google Scholar

Stoch Magdalena. Teutsch Agata. 2019. Bez zgody na przemoc – czyli jak każda społeczność może zapobiegać przemocy? Przewodnik dla szkół, domów kultury i uczelni na temat organizacji i realizacji działań edukacyjnych dotyczących przeciwdziałania cyberprzemocy i przemocy seksualnej z wykorzystaniem filmów. Kraków.
View in Google Scholar

Tyson Alec, Kennedy Brian, Funk Cary. 2021. Gen Z, Millennials Stand Out for Climate Change Activism, Social Media Engagement With Issue. https://www.pewresearch.org/science/2021/05/26/gen-z-millennials-stand-out-for-climate-change-activism-social-media-engagement-with-issue/ [dostęp: 18.08.2022].
View in Google Scholar

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Copyright (c) 2023 Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura

Downloads

Download data is not yet available.