Narracje (auto)promocyjne w wideoklipach rockowych (na przykładzie twórczości Johna Ozzy’ego Osbourne’a)
PDF (Język Polski)

How to Cite

Kosek, J. (2022). Narracje (auto)promocyjne w wideoklipach rockowych (na przykładzie twórczości Johna Ozzy’ego Osbourne’a). Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia De Cultura, 9(2), 20–31. https://doi.org/10.24917/20837275.9.2.2 (Original work published March 15, 2018)

Abstract

W artykule zwrócono uwagę na wykorzystanie wideoklipu w twórczości angielskiego prekursora muzyki heavymetalowej Johna Ozzy’ego Osbourne’a. Autor zaprezentował kluczowe typologie dotyczące badanego zjawiska, a także podjął rozważania nad działalnością brytyjskiego twórcy w perspektywie procesu autokreacji wizerunku, działań mitologizacyjnych oraz w kontekście tworzenia rockowych struktur doświadczania i odczuwania.
https://doi.org/10.24917/20837275.9.2.2
PDF (Język Polski)

References

Burszta Wojciech. 2016. Yes i długie trwanie w rocku. W Kultura rocka 2. Słowo – dźwięk – performance. J. Osiński, M. Pranke, P. Tański (red.). T. 2, Toruń. 34–46.
View in Google Scholar

Brzykcy Paweł. 2016. „Teraz historia. Kower Story”. Teraz Rock nr 9. 106.
View in Google Scholar

Frith Simon. 2011. Sceniczne Rytuały. O wartości muzyki popularnej. M. Król (przeł.). Kraków.
View in Google Scholar

Godzic Wiesław. 1996. Oglądanie i inne przyjemności kultury popularnej. Kraków.
View in Google Scholar

Goodwin Andrew. 1992. Dancing In The Distraction Factory: Music Television and Popular Culture. Minneapolis.
View in Google Scholar

Goffman Erving. 2006. Rytuał interakcyjny. A. Szulżycka (przeł.). Warszawa.
View in Google Scholar

Jarecka Urszula. 1999. Świat wideoklipu. Warszawa.
View in Google Scholar

Jeziński Marek. 2014. Mitologie muzyki popularnej. Toruń.
View in Google Scholar

Jeziński Marek. 2011. Muzyka popularna jako wehikuł ideologiczny. Toruń.
View in Google Scholar

Kaplan Ann. 1987. Rocking around the Clock. London.
View in Google Scholar

Kinder Marsha. 1988. „Teledyski a widz: telewizja, ideologia i marzenia senne”. M. Chabrowska (przeł.). Przekazy i Opinie nr 1–2.
View in Google Scholar

Kosek Jakub. 2016. O wybranych aspektach badań (auto)biograficznych narracji transmedialnych twórców rockowych (casus Johna Ozzy’ego Osbourne’a). W Kultura rocka 2. Słowo – dźwięk – performance. J. Osiński, M. Pranke, P. Tański (red.). T. 1, Toruń.
View in Google Scholar

Kosek Jakub. 2017. Transmedialna (auto)kreacja wizerunku prekursorów heavy metalu jako zagadnienie Metal Music Studies. W Muzyka – Uniwersytet – Technologie – Emocje. Kraków (tekst w druku).
View in Google Scholar

Major Barbara. 2013. Dionizos w glanach. Ekstatyczność muzyki metalowej. Kraków.
View in Google Scholar

Rychlewski Marcin. 2011. Rewolucja rocka. Semiotyczne wymiary elektrycznej ekstazy. Gdańsk.
View in Google Scholar

Siwak Wojciech. 1993. Estetyka rocka. Warszawa.
View in Google Scholar

Filmografia
View in Google Scholar

Black Sabbath Live: Gathered in Their Masses. 2013. USA.
View in Google Scholar

Fleiss Mike, M. Piscitelli. 2011. God Bless Ozzy Osbourne. USA.
View in Google Scholar

Ozzy Osbourne. Memoirs Of A Madman. 2014. USA.
View in Google Scholar

Ozzy Osbourne. The Ultimate Ozzy. 1986. USA.
View in Google Scholar

Netografia
View in Google Scholar

http://www.azlyrics.com/lyrics/blacksabbath/godisdead.html [dostęp: 17.01.2017].
View in Google Scholar

http://www.azlyrics.com/lyrics/ozzyosbourne/crazybabies.html [dostęp: 15.01.2017].
View in Google Scholar

http://www.azlyrics.com/lyrics/ozzyosbourne/barkatthemoon.html [dostęp: 15.01.2017].
View in Google Scholar

https://genius.com/albums/Ozzy-osbourne/Bark-at-the-moon [dostęp: 15.01.2017].
View in Google Scholar

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Copyright (c) 2017 Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura

Downloads

Download data is not yet available.