Abstrakt
Gdy myślimy o sztuce ruchomych obrazów, to zwykle dochodzi do dychotomicznego podziału na film fikcji i film faktów. Autorzy książki Poza ekranem kinowym proponują spojrzenie na film przez pryzmat sztuki żywego planu (live‑action film – film zrealizowany przy użyciu techniki rejestracji w czasie rzeczywistym), ...
Bibliografia
Bandazzi Giannalberto. 2016. Animation. A World History. Volume I: Foundations –The Golden Age; Volume II: The Birth of a Style – The Three Markets. Boca Raton.
Zobacz w Google Scholar
Bobrowska Olga, Bobrowski Michał. 2017. „Animacja przedmiotowa (stop motion) – nurty, granice, konteksty”. Czas Kultury 1. 28–34.
Zobacz w Google Scholar
Bomba Radosław. 2015. „Przechwytywanie wszystkiego. Sprawozdanie z Transmediale 2015”. Przegląd Kulturoznawczy 23. 90–94.
Zobacz w Google Scholar
Filiciak Mirosław. 2013. Media, wersja beta. Film i telewizja w czasach gier komputerowych i Internetu. Gdańsk.
Zobacz w Google Scholar
Filiciak Mirosław. 2014. Wirtualny plac zabaw. Gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej. Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Giżycki Marcin. 2000. Nie tylko Disney. Rzecz o filmie animowanym. Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Giżycki Marcin. 2016. Kino. Media. Sztuka. Twórcy. Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Gwóźdź Andrzej. 2003. Obrazy i rzeczy. Film między mediami. Kraków.
Zobacz w Google Scholar
Janiki Justyna. 2017. “Glitched Perception: Beyond the Transparency and Visibility of the Video Game Objec”. TransMission: The Journal od Film and Media Studies 2. 65–82.
Zobacz w Google Scholar
Jarecka Urszula. 1997–1998. Ornament i symulacja. Funkcja animacji w wideoklipach. Kwartalnik Filmowy 19–20. 322–329.
Zobacz w Google Scholar
Jenkins Henry, Ford Sam, Green Joshua. 2018. Rozprzestrzenialne media. Jak powstają wartości i znaczenia w usieciowionej kulturze. Magdalena Zdrodowski (przeł.). Łódź.
Zobacz w Google Scholar
Kluszczyński Ryszard. 2010. Sztuka interaktywna. Od dzieła‑instrumentu do interaktywnego spektaklu. Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Kubiński Piotr. 2016. Gry wideo. Zarys poetyki. Kraków.
Zobacz w Google Scholar
Manovich Lev. 2006. Język nowych mediów. Piotr Cypryański (przeł.). Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Sitkiewicz Piotr. 2009. Małe wielkie kino. Film animowany od narodzin do końca okresu klasycznego. Gdańsk.
Zobacz w Google Scholar
Wójtowicz Ewa. 2008. Net art. Kraków.
Zobacz w Google Scholar
Zawojski Piotr. 2010. Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii. Katowice.
Zobacz w Google Scholar
Zieliński Siegfried. 2010. Archeologia mediów: o głębokim czasie technicznie zapośredniczonego słuchania i widzenia. Krystyna Krzemień‑Ojak (przeł.). Warszawa.
Zobacz w Google Scholar
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.
Prawa autorskie (c) 2024 Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia de Cultura