Laboratories of modern audiovisuality. In the margins of Michał Bobrowski and Radosław Bomba’s book Poza ekranem kinowym. Postmedialne konteksty animacji, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2021
PDF (Język Polski)

How to Cite

Grodź, I. (2023). Laboratories of modern audiovisuality. In the margins of Michał Bobrowski and Radosław Bomba’s book Poza ekranem kinowym. Postmedialne konteksty animacji, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2021. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia De Cultura, 15(2), 157–164. https://doi.org/10.24917/20837275.15.2.12

Abstract

Gdy myślimy o sztuce ruchomych obrazów, to zwykle dochodzi do dychotomicznego podziału na film fikcji i film faktów. Autorzy książki Poza ekranem kinowym proponują spojrzenie na film przez pryzmat sztuki żywego planu (live‑action film – film zrealizowany przy użyciu techniki rejestracji w czasie rzeczywistym), ...

https://doi.org/10.24917/20837275.15.2.12
PDF (Język Polski)

References

Bandazzi Giannalberto. 2016. Animation. A World History. Volume I: Foundations –The Golden Age; Volume II: The Birth of a Style – The Three Markets. Boca Raton.
View in Google Scholar

Bobrowska Olga, Bobrowski Michał. 2017. „Animacja przedmiotowa (stop motion) – nurty, granice, konteksty”. Czas Kultury 1. 28–34.
View in Google Scholar

Bomba Radosław. 2015. „Przechwytywanie wszystkiego. Sprawozdanie z Transmediale 2015”. Przegląd Kulturoznawczy 23. 90–94.
View in Google Scholar

Filiciak Mirosław. 2013. Media, wersja beta. Film i telewizja w czasach gier komputerowych i Internetu. Gdańsk.
View in Google Scholar

Filiciak Mirosław. 2014. Wirtualny plac zabaw. Gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej. Warszawa.
View in Google Scholar

Giżycki Marcin. 2000. Nie tylko Disney. Rzecz o filmie animowanym. Warszawa.
View in Google Scholar

Giżycki Marcin. 2016. Kino. Media. Sztuka. Twórcy. Warszawa.
View in Google Scholar

Gwóźdź Andrzej. 2003. Obrazy i rzeczy. Film między mediami. Kraków.
View in Google Scholar

Janiki Justyna. 2017. “Glitched Perception: Beyond the Transparency and Visibility of the Video Game Objec”. TransMission: The Journal od Film and Media Studies 2. 65–82.
View in Google Scholar

Jarecka Urszula. 1997–1998. Ornament i symulacja. Funkcja animacji w wideoklipach. Kwartalnik Filmowy 19–20. 322–329.
View in Google Scholar

Jenkins Henry, Ford Sam, Green Joshua. 2018. Rozprzestrzenialne media. Jak powstają wartości i znaczenia w usieciowionej kulturze. Magdalena Zdrodowski (przeł.). Łódź.
View in Google Scholar

Kluszczyński Ryszard. 2010. Sztuka interaktywna. Od dzieła‑instrumentu do interaktywnego spektaklu. Warszawa.
View in Google Scholar

Kubiński Piotr. 2016. Gry wideo. Zarys poetyki. Kraków.
View in Google Scholar

Manovich Lev. 2006. Język nowych mediów. Piotr Cypryański (przeł.). Warszawa.
View in Google Scholar

Sitkiewicz Piotr. 2009. Małe wielkie kino. Film animowany od narodzin do końca okresu klasycznego. Gdańsk.
View in Google Scholar

Wójtowicz Ewa. 2008. Net art. Kraków.
View in Google Scholar

Zawojski Piotr. 2010. Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii. Katowice.
View in Google Scholar

Zieliński Siegfried. 2010. Archeologia mediów: o głębokim czasie technicznie zapośredniczonego słuchania i widzenia. Krystyna Krzemień‑Ojak (przeł.). Warszawa.
View in Google Scholar

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Copyright (c) 2024 Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura

Downloads

Download data is not yet available.