A Word from the Subject Editors
PDF (Język Polski)

Keywords

introduction wstęp

How to Cite

Stoch, M., & Urbańczyk, A. (2024). A Word from the Subject Editors. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia De Cultura, 16(4), 5–8. Retrieved from https://studiadecultura.uken.krakow.pl/article/view/11896

Abstract

Niniejszy numer czasopisma „Studia de Cultura” eksploruje różnorodne sposoby, w jakie queerowanie manifestuje się w cyber- i popkulturze, stając się narzędziem sprzeciwu wobec dominujących narracji oraz katalizatorem dla nowych form oporu i kontestacji. Osoby, które napisały teksty zamieszczone w tym tomie, badają, jak posthumanistyczne perspektywy, technokultury, alternatywne tożsamości oraz estetyki subwersywne wpływają na transformację kulturowych krajobrazów.

PDF (Język Polski)

References

Blackburn Mollie V., Clark Caroline T., Nemeth Emily A. 2015. “Examining Queer Elements and Ideologies in LGBT‑ Themed Literature: What Queer Literature Can Offer Young Adult Readers”. Journal of Literacy Research nr 47(1). 11–48. https://doi.org/10.1177/1086296X15568930 (dostęp: 16.11.2024).
View in Google Scholar

Kochanowski Jacek, Mizielińska Joanna. 2014. Queer [hasło]. W: Encyklopedia gender: płeć w kulturze. Monika Rudaś‑ Grodzka i in. (red.). Warszawa. 461–464.
View in Google Scholar

Krakowska Joanna. 2020. Odmieńcza rewolucja. Performans na cudzej ziemi. Kraków–Warszawa.
View in Google Scholar

Seidman Steven. 2009. Społeczne tworzenie seksualności. Warszawa.
View in Google Scholar

Taylor Jodie. 2012. Playing it Queer: Popular Music, Identity and Queer World‑ Making. https://doi.org/10.3726/978-3-0351-0420-2 (dostęp: 16.11.2024).
View in Google Scholar

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Copyright (c) 2025 Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura

Downloads

Download data is not yet available.